Ga naar inhoud

Windows 7 64 Bit Blue Screen

Stijn Roels

Aanbevolen berichten

Dag mensen,

na een tijdje op het internet te zitten en hier en daar wat internet explorer schermpjes te open en wat te downloaden krijg ik een blue screen met Driver IRQL Not less or equal en al de rest. Ik heb nochtans mijn pc geformatteerd en een legale windows 7 64 bit professional er op gezet. Alle drivers zijn de nieuwste enz....

Nu heb ik vernomen dat dit aan mijn draadloze usb adapter van linksys zou kunnen liggen. Het is nogal een redelijk oude maar windows erkende wel direct de drivers ervoor. Ik zit ook nog met een draadloze adapter in de vorm van een kaart vanachter in mijn pc, maar deze heb ik uitgeschakeld wegens de slechte ontvangst. ( mijn pc staat in een klein hoekje)

Kunnen die 2 adpaters het conflict veroorzaken? of verwijder ik misschien beter die adpater uit mijn pc? Of een nieuwe recente draadloze usb adapter aanschaffen?

Wie kan mij helpen want het is het ene blue screen achter het andere.

Alvast bedankt

Stijn

Pc-Audit.txt

aangepast door Stijn Roels
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die twee adapters kunnen inderdaad elkaar in de weg zitten.

Hoe heb je die PCI kaart uitgeschakeld?

Het is altijd beter om de kaart volledig uit de pc te verwijderen,dit doe je het best door eerst alle drivers te verwijderen van die kaart en dan de hardware uit de pc verwijderen.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de kaart uitgeschakeld in apperaatbeheer.

Ik heb de bijlage er bij gevoegd van pc audit ook.

Bedankt voor de reactie alvast.

---------- Post toegevoegd om 14:41 ---------- Vorige post was om 14:36 ----------

Wat ik nog wou zeggen is dat ik met windows vista nooit deze problemen gehad heb met mijn 2 adapters. Natuurlijk de ene windows is de andere niet helaas.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitgeschakeld in apparaatbeheer is meestal niet voldoende.

Heb je ook de drivers verwijderd van die kaart?

Onboard chips kun je in het bios uitschakelen maar ik weet niet zeker of dit ook voor insteekkaarten geld.

1-Haal de usb stick er even uit.

2-Schakel de PCI kaart terug in en verwijder vervolgens alle drivers ervan.

3-Schakel de kaart nu volledig uit of verwijder hem uit apparaatbeheer.

4-Haal de hardware uit de pc.

5-Start terug op met de USB stick als netwerkkaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voila, alles is gebeurd zoals gezegd...... Nu afwachten. Ik hou je op de hoogte!

greetz

Stijn

---------- Post toegevoegd om 16:56 ---------- Vorige post was om 16:47 ----------

Ik had mijn berichtje nog maar geplaatst of ik had al een blue screen.

Het rare is dat ik het alleen heb door met internet bezig te zijjn.

Als ik een zware game ofzo speel heb ik het niet.

Ik zat daarnet op facebook, mijn outlook stond open en ik wou een nieuw internetexplorer scherm openen en floep....blue screen.

Of zou mijn geheugen het niet aankunnen....? heb nochtans 4gig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het aan het geheugen zou liggen zou mij verbazen maar het kan natuurlijk altijd.

Kun je de error code eens doorgeven die je krijgt bij je bleuscreen!

Je gaat naar Start-Configuratiescherm-Systeem en Beveiliging-Systeem-daar in de linker kolom klik je op Geavanceerde systeeminstellingen.

Kies daar het tabje Geavanceerd daar heb je 3 keuzes.

Kies daar voor Opstart en Herstel instellingen en klik daar op Instellingen.

Daar haal je het vinkje weg bij De computer automatisch opnieuw opstarten en klik dan op ok.

Als je nu nog eens een bleuscreen krijgt gaat dat blijven staan en dan kun je de foutcode noteren en in je volgende bericht doorgeven.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.