Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ja meerdere keren geprobeerd. Als ik op de live cd van ubuntu kies om de memory test te laten lopen, doet die dat wel... test verloopt overigens foutloos. Maar, het ubuntu besturingsysteem vanop de cd draaien doet die net als normaal opstarten in ubuntu of windows niet.

Vandaar ook dat ik wil proberen mijn data ergens te saven, voor ik dat toestel terug naar belgie stuur ter herstelling, of vervanging.

Geplaatst:

Als zowel de windows- als de ubuntu cd niet werken, is het ofwel je harde schijf die stuk is of een andere hardware onderdeel.

Je kan als laatste optie eens proberen SystemRescuecd te gebruiken.

Haalt ook dit niets uit, dan kan je ook de data niet van die schijf kopiëren.

Geplaatst:

Ik heb van msi de bevestiging gekregen dat mijn garantie niet vervalt, als ik de HD uit deze pc verwijder om data af te halen. Deze is er reeds uit. Ik had nog een SATA kabel liggen, en ga morgen proberen die in mijn andere pc te steken, en zien of ik zo de schijf kan zien.

Daarna schijf er weer in, en boeltje opsturen naar de fabrikant.

Moet ik iets speciaal doen, nadat de schijf gekoppeld is aan mijn andere pc om de date te kunnen lezen?

Geplaatst:

Dat is handig van MSI. :-)

Komt volgens mij niet vaak voor dat ze dat zomaar toestaan om hardware te verwijderen zonder garantieverlies.

Om opstartproblemen te vermijden kan je best de huidige schijf van je ene pc loskoppelen, zodat er maar een schijf is aangesloten.

Als de schijf wordt gevonden én werkt zou de pc normaal moeten opstarten. Het probleem in je andere pc is dan te wijten aan een ander hardware onderdeel.

Geplaatst:

Eigelijk is het gewoon mijn bedoeling die als extra HD aan te koppelen, het bestaande systeem dus te gebruiken. Ik wil alleen de bestanden die ik nodig heb van die schijf kopieren naar een externe backup schijf.

Maar ik zou misschien daarna even kunnen die als enige aankoppelen en zien of ze opstart. Dan kan ik MSI meteen melden het de HD al dan niet het probleem is.

Geplaatst:

Maar ik zou misschien daarna even kunnen die als enige aankoppelen en zien of ze opstart. Dan kan ik MSI meteen melden het de HD al dan niet het probleem is.

Koppel ze eerst alleen aan. Werkt ze wel, koppel ze dan alletwee aan en probeer de bestanden dan over te zetten.

Geplaatst:

De schijf is werkend in een andere pc . Heb dus alle bestanden er daar kunnen afhalen, en op externe media gekopieerd.

Opstarten lukte echter alleen in ubuntu. Windows wou niet lukken, eerst windows welkomscherm, en dan zwart scherm met tekst die meldde dat ik in de bios wat instellingen moest nakijken. Soit, schijf is niet kapot, gaat terug naar de originele pc en deze wordt opgestuurd om repareren of vervangen, ( garantie )

Aan allen bedankt voor de support.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.