Ga naar inhoud

Probleem router - internet

Robo

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met internet.

Heb draadloos internet van Telenet en gebruik een router DIR ... (de juiste nummer ontgaat me even en ben niet thuis).

Alles is zoals het vroeger was en de problemen duiken nu plots op.

Soms vindt de computer de router niet, hij kan dan geen verbinding maken. Soms krijg ik de melding dat hij het IP-adress niet kan vernieuwen.

Ik ga dan over tot het resetten van de router. Af en toe kan hij hierna dan wel verbinding maken. Nadat ik verbinding heb kan ik ook maar soms op internet, de ene keer gaat het zoals oorspronkelijk en de andere keer is mailen of internet niet mogelijk of abnormaal traag.

Ik weet echt niet hoe dit komt en het komt ook zo ineens.

Iemand raad?:pcguru:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik ben nog iets vergeten te zeggen.

Het komt nu ook al voor dat hij het draadloos netwerk van mij niet meer vind. Hij geeft de draadloze netwerken uit mijn buurt weer behalve dat van mij.

Werkt het bovenvermelde ook als het netwerk niet vindt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar configuratiescherm / netwerkverbinding

Klik met de rechtermuisknop bij draadloos vebinding op eigenschappen.

Daar Tab draadloos

Klik daarop.

Nu ziet je meerdere routers

Verwijdert de router die niet bij u horen.

In de tab verder kan je XP zeggen dat die altijd uw router moet nemen.

Dan de bovenvermelde bericht uitvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het hogervermelde al uitgevoerd maar heeft geen resultaat.

Hij vindt meestal de router niet meer. Heb de router op een andere plaats gezet, met de laptop ernaast gaan zitten en computer terug gestart. Dan kon hij wel verbinding maken met het draadloos netwerk. Maar internet en andere online toepassingen gingen niet meer. Na enige tijd was de verbinding met het draadloos netwerk weer weg en kon hij het netwerk (router) niet meer vinden. Ik heb nu de netwerkkabel van de router in de laptop gestoken zodat ik hier via LAN terecht kan.

Het valt mij ook op dat de indeling bij 'netwerkverbinden' er anders uitziet. Vroeger stond het draadloos netwerk daar vermeld onder 'internet gateway, toegekend door DHCP' (of toch iets in die aard). Nu is de indeling weg en staat het gewoon mee vermeld onder 'LAN of snelle internetverbinding'. Is het hier dat de fout zit?

Nu ik op één meter van de router zit vindt hij hem terug, maar als ik twee meter verder zit vindt hij hem na een paar minute al niet meer.

Iemand hier verder raad mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben met de router naar de winkel gegaan waar ik hem gekocht had. Ze hebben hem getest en hij werkte correct. Hij werd ook voledig gereset. Thuisgekomen, alles aangesloten en nieuwe WEP-key ingegeven en nu werkt het voorlopig terug. Bij netwerkverbindingen staat er terug 'internet-gateway'. Laat ons hopen dat het blijft werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een uur lang kon ik op internet. Dan viel het internet weer weg. Bij netwerkverbindingen stelde ik vast dat de internetgateway weg was. Heb dan voor 'herstellen' gekozen en de internetgateway was terug. Maar nog steeds geen internetverbinding. Dan de router stekker uit en in. Daarna kon ik terug op internet. Ik denk alleen dat het weeral niet lang gaat duren voor die internetgateway weer weg is. De hele tijd kon ik wel online spelen op ps3.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak van het probleem is? En eventuele oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alles uitgevoerd. Ik heb het bestand geupload. Ik weet niet of het leesbaar is want ik heb het verkleind totdat ik het kon uploaden. Ik kan altijd het originele bestand mailen als dat mogelijk is.

Wanneer ik daarnet op internet ging lukte alles. De internet-gateway was aanwezig. Na even surfen (o.a.) facebook was de internetgateway weer weg maar kon nog altijd surfen.

Gatewayproblemenverkleind.bmp

aangepast door Robo
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.