Ga naar inhoud

Personal security

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Ik ben hier al meermaals geholpen geweest(waarvoor dank u iedereen)

Maar zit nu weer met een nieuw probleem, ik weet niet hoe het komt maar sinds een paar dagen zit ik met "Personal Security" op mijn laptop, en heb al vanalles geprobeerd om het te verwijderen maar ik krijg het maar niet weg, heb gehoord dat het een valse anti virus zou zijn, en iedere keer als ik op sites wil gaan komt er een schermpje met "blocked", en heb het ook al proberen verwijderen met verschillende removal tools van bepaalde sites, maar iedere keer als ik het bestand heb gedowload, krijg ik erna een melding van dat ik niet genoeg machting heb ofso iets. Wat kan ik nu doen? Formateren gaat nu niet want ik heb een mini laptop(en kan geen discettes insteken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

HijackThis zal openen na het installeren.

Klik op "Do a systemscan and save a logfile".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

N.B. : gebruikers van Windows Vista en Windows 7 zullen eerst moeten rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

HijackThis zal openen na het installeren.

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

N.B. : gebruikers van Windows Vista en Windows 7 zullen eerst moeten rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Heb dit dus gedaan maar als ik het bestand download gebeurt er niks verder....

aangepast door marjorie
n
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je klikt op de link en dan ga je naar de rechterkant (versie 2.0.2) en klik daar op "installer".

Bewaar het bestand op een plaats waar je het makkelijk terug kan vinden.

Als de download gedaan is, blader je naar het bestand en je dubbelklikt erop.

Hijackthis installeert zich op je pc en opent automatisch na de installatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, heb het weer geprobeerd maar er gebeurt echt niks,het download niet...

Maar heb nu juist gezien dat ik op deze pc met twee antivirussen zit, ene van norton en ene van avast(zou het daar mss aan kunnen liggen dat ik het bestand niet kan dowloaden)? Maar ik wil graag een antivirus verwijderen maar ik geraak zelfs niet op "programma's verwijderen", en ook niet via "configuratiescherm", en dan naar "software", als ik daar op klik gebeurt er niks, of soms komt er een scherm van dat ik niet genoeg machting heb ofso iets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer dit eens :

Download Combofix naar je Bureaublad. Bij het downloaden wijzig je de naam van het bestand combofix.exe in 12345.exe ... en probeer daarmee te scannen.

Lees hier meer over correct gebruik van Combofix.

OPMERKING: indien je, tijdens of na het downloaden van Combofix of tijdens het gebruik van Combofix een melding krijgt van je Antivirus- of een andere realtime scanner, schakel dan deze scanner uit en download Combofix opnieuw.

Sommige scanners zien bepaalde componenten die Combofix gebruikt als verdacht en gaan deze blokkeren of verwijderen!

• Dubbelklik op Combofix.exe om het te starten.
    Indien je Combofix al eerder hebt gebruikt, kan je een waarschuwing krijgen dat een update beschikbaar is. Sta toe dat ComboFix wordt geupdate.
    Volg de instructies, aanvaard de disclaimer door op Ja te klikken.
    Indien de Recovery Console niet geïnstalleerd is, wordt je gevraagd om dit alsnog te doen door op JA te klikken in het "Query - Recovery Console" venster (enkel voor XP, niet voor VISTA).
    Klik op OK en Ja om automatisch de Recovery Console te laten installeren.
    Klik na afloop terug op Ja om het scannen op malware te starten.
    Tijdens het runnen van de fix, NIET in het venster klikken, want dit zal je pc doen vasthangen.

Wanneer de fix voltooid is en na herstart, zal de log Combofix.txt openen.

Post dit logje in je volgende antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lukt dus echt niet. als ik het op mijn bureaublad zet en ik wil erop klikken gebeurt er niks, hij reageert er niet op. En als ik het download,krijg ik een melding van " Kan geen toegang tot het apparaat,pad of bestand krijgen. Mogelijk hebt u geen toegangsmachtiging tot het item". En dan moet ik op OK klikken en is het weer gedaan.... Amai wat een gedoe allemaal.haha :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb windows xp, maar de pc is nog maar paar maandjes oud... Het is zo sinds die Personal Security opstaat. Heb dus gedaan wat u vroeg maar hij doet niks... Als ik het ingetijpt heb van "regedit" maar ik krijg niks meer verder, het schermpje sluit zich eens ik op OK druk en er komt geen ander scherm of dergelijke. Ik had bij het opstarten daarjuist dubbel geklikt op die Combofix(omdat hij plots weer op mijn bureaublad stond) en er kwam een balkje waar groene streepjes in kwamen en als het balkje volledig groen was, was het ineens gedaan en deed hij niks meer... En als ik nu kijk op mijn bureaublad staat er geen enkel pictogram meer op. En als ik kijk via Start en probeer daar mijn picogrammen te vinden, vind ik ze wel terug maar als ik ergens op klik reageert hij niet. IK hoop dat jullie wat verstaan wat ik wil zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.