Ga naar inhoud

XP normaal werkt niet

snipertje

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

Ik heb nu een paar dagen een probleem. Als ik Windows (XP) normaal opstart loopt de pc vast, soms al voor het blauwe gebruikers-inlogscherm, soms 1 a 2 minuten nadat ik ben ingelogd. Veilige modus doet het wel, dus ik dacht dat mijn videokaart misschien kapot was. Ik heb vandaag een nieuwe gekocht, maar hij doet het nog steeds niet. Ik dacht, misschien ligt het aan de drivers, maar ook als ik de hele videokaart uitschakel loopt de pc vast. Ik heb geprobeerd wat oude drivers eraf te gooien, maar in veilige modus kan ik niets installeren om wat voor rede dan ook. Nu herkent de computer 3 verschillende nieuwe hardware 'devices': JMicron JMB36X Controller, IDE-Controller en VGA Video Controller. Bij elk device vraagt hij om te installeren en als ik ja druk krijg ik dingen als 'voldoet niet aan windows logo test'. Maar hij herkent nu ook geen CD/DVD drive meer, ook niet in die paar minuten dat ik normale Windows af en toe kan gebruiken.

Herkent iemand dit probleem of heeft iemand een idee wat ik moet doen? Heb ik in mijn zoektocht dit op te lossen ernstige fouten gemaakt? Ik denk dat het grootste probleem is dat veilige modus weigert om nieuwe drivers te installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Free PC Audit naar je PC.

Klik op freepcaudit.exe

Op het scherm met "Scanning .... Please wait", wacht je tot het programma klaar is.

Klik nu op "file" en dan op "save as".

Geef het .txt-bestand een eigen naam en klik op "opslaan".

Open het .txt.-bestand en verwijder volgende regels :

Klik nu op toetsen CTRL + F

Typ nu dit: key:

Verwijder de key code

Druk nu op F3

Dit uitvoeren tot alle keys verwijderd zijn.

Niets anders verwijderen!

Dan via "bestand" op "opslaan" klikken.

Hang dit .txt-bestand als bijlage aan je volgende bericht.

Hoe hang je een bijlage aan je volgende bericht ?

Scroll naar beneden onder je bericht.

Klik op "Beheer bijlagen"

Klik op "Bladeren" en zoek naar het bestand op je PC.

Klik op "Uploaden".

Het .txt-bestand wordt nu toegevoegd aan je bericht.

Venster sluiten.

Klik onder je bericht op "Reactie versturen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan hier uw drivers afhalen

Klik op ASUS Navigation Wizard en dan zal die uw moederbord vinden.

Je kan dan bij raid en others JMicron JMB36X Controller vinden

Wel zie ik geen enkel videokaart.

Mogelijk is uw videokaart stuk.

Probeer dit eens:

Download dit:

Download EVEREST Home Edition 2.20 - FileHippo.com

Start de programma

Bovenaan op Rapport / snelrapport / zuiver tekst

even wachten

Dan krijgt u een log.

Upload deze log.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn oude videokaart weer in de PC gedaan en geinstalleerd, volgens de nieuwe log (die ik er maar heb bijgevoegd) herkent hij hem nu wel. Ik denk dan ook niet meer dat het aan de videokaart ligt (misschien het moederbord?).

Misschien dat dit helpt:

-Als ik windows normaal opstart krijg ik één piep te horen wanneer deze vastloopt (vaak zelfs voordat ik het blauwe inlogscherm krijg) en ik heb een ASUS P5B moederbord

-Als ik windows in veilige modus opstart lijkt het even of deze ook vastloopt, nadat ik ja heb geklikt op het scherm dat vraagt of je in veilige modus wilt blijven. Na een halve minuut ongeveer is dan echter weer een piep te horen en gaat hij verder met opstarten, zonder problemen.

-In de dag(en) voordat mijn PC stopte met werken heb ik AD-Aware laten scannen (die vond geloof ik 1 of 2 trojans), ATF-Cleaner gebruikt (leegt prullenbak/cookies en andere temporary files geloof ik) en een of ander driver-update programma gedownload en gebruikt. Voor de rest heb ik geloof ik geen 'gratis software van internet' gebruikt die mogelijk verkeerde bestanden hebben geïnstalleerd/verwijderd.

logje.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.