Ga naar inhoud

Games computer

Aanbevolen berichten

Ik ga een game computer kopen voor mijn zoon.

Voor de behuizing heeft mijn zoon deze gekozen:

Thermaltake spedo advance case

Als moederbord heb ik voorlopig voor deze gekozen: Asus P7P55D-E

Optie ook deze: Gigabyte GA-X58A-UD7

Maar mijn zoon wilt ook waterkoeling.

Liefst zou ik zelf in mekaar steken dus niet klaargemaakte versie.

Doch nog nooit gedaan.

Ik zag zoiets zoals deze

Voeding heb ik al: Be quit Dark power pro 850 watt (nieuw)

Processor denk ik aan i5 870

Wat stellen jullie voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik zou zeker het Asus bordje nemen, het Gigabyte bord heeft wel meer functies, maar is dubbel zo duur en er bestaat nog geen P55-variant.

Eerlijk gezegd zou ik zelf nooit beginnen aan waterkoeling, misschien een Prolimatech MegaShadows met een Tacens Ventus ?

Tussen de i7 860 en de i7 870 is er weinig verschil. Behalve de prijs natuurlijk.

Ik zou toch de i7 860 nemen, en met het geld dat je spaart kan je een betere videokaart kopen, geluidskaart...

O, en wat is het budget ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Intel P55 moederbordje werkt perfect samen met een ATI (AMD) grafische kaart. Het is namenlijk zo dat zowel de Intel P55 als de Intel x58 chipset zowel ATI crossfire alsook Nvidia Sli ondersteunen. En als je al maar 1 kaart steekt maakt het zowiezo niet uit of je nu een intel of een amd moederbordje hebt.

Als je genoeg budget hebt kan je beter voor een Intel gaan dan een AMD cpu & mobo.

grafisch kaartje natuurlijk een ati hd5850 of hd5770 of zelfs een hd5870 naargelang uw budget. Maar hou er rekening mee dat momenteel deze kaarten niet overal even vlot leverbaar zijn buiten dan de hd5770 (de traagste :P )

kwa schermke is een Samsung P2370 wel een goede keuze. Tijdje terug was er een pcmagazine uitgave met monitor vergelijkingstest. Samsung p2370 scoorde het beste dacht ik of was toch een van de beste :P

mss instressante linky (deal): Samsung p2370

als je echt met waterkoeling wilt beginnen kan je misschien best een volledig systeem pakken. Dan heb je alles wat nodig is en normaal voldoende handleiding om alles correct te monteren. bv. zalman reserator serie. De vraag is natuurlijk wel of de vga koelblokken compatibel zijn met bovenstaande gpu's en de cpukoelblok met de intel core i5 socket.

aangepast door DieterGK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je voor een HD5850 of HD5870 zou gaan en je wilt ze graag snel hebben, dan kan je best naar Alternate.nl gaan kijken. Deze hebben ze in voorraad, maar kosten wel meer.

Ik heb mijn de maandag middag bestelt en heb ze deze voormiddag(vrijdag) van TNT gekregen. En ik heb zelfs met overschrijving betaalt!

Maar waarom wil je eigenlijk waterkoeling? Wil je zoon zo zwaar gaan overclocken? Goede cablemanagment en voldoende fans zou al voldoende moeten zijn voor een beetje te overclocken.

Voor waterkoeling zelf samen te stellen word koolance veel aangeraden. Kant en klaar kun je ze ook krijgen. Coolmaster, Gigabyte, Thermaltake en Zalman kan ik direct, met zekerheid, van zeggen dat ze dat aanbieden.

Waterkoeling intresseert me niet veel dus wrs dat iemand anders hier daar meer over kan zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, als je zo'n 200 euro wil betalen om te 'stoefen', dan kan je dat geld natuurlijk beter in iets anders steken.

Met een Prolimatech en een Tacens Ventus heb je al een van de beste koelcombinaties te pakken, als waterkoeling dan echt een must is kan je kijken naar de Corsair H50.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of voor 100-150 euro heb je ook een XSPC setje, bij Highflow kan je deze bijvoorbeeld kopen.

Ik kan zelf geen waterkoeling systeem assembleren (in elkaar steken wel, maar de juiste componenten zoeken niet)

Daarom dat dit XSPC setje zeer interessant is, alles zit erbij en is nog vele male beter als bijvoorbeeld een Thermaltake Bigwater.

Het gaat trouwens over dit setje, dit is wel alleen CPU, wil je ook de grafische kaart er nog bij dan ga je eerder voor dit moeten gaan(samenstellingen van Highflow).

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.