Ga naar inhoud

Synchronisatie tool gezocht

Walliew

Aanbevolen berichten

Goeiendag allemaal.

Ik heb het volgende probleem.

Op mijn laptop draai ik onder Windows 7 Pro, binnenkort ook hopelijk op de pc.

Die draait echter nu nog onder Windows XP Pro.

Schijfje voor Windows 7 update ligt klaar.

Als ik de upgrade/installatie achter de rug heb wil ik gebruik gaan maken van 'een' Oulook synchronisatie tool waarmee agenda's, mail, taken, enz. tussen de pc en/of laptop gesynchroniseerd kunnen worden.

Liefst zonder externe server of netwerk, liever desnoods via een usb-stick of externe harde schijf.

Een netwerk komt op de 2e schijf, een netwerkserver heb ik niet ter beschikking.

Heb al e.e.a. na gezocht en juist als je denkt 'er is niets' struikel je over een site met teveel mogelijkheden.

Schrok er echt van. Maar natuurlijk niks geen freeware. En dat is toch wel de sport, bepaalde zaken koop je, schaf je aan, maar daarna, als laptop en pc draaien, dan liefst met zoveel mogelijk freeware allerlei leuke progjes installeren natuurlijk. Je kan wel blijven betalen anders zeg...:reddy:

Weet iemand toevallig hier een goede manier om deze synchronisatie voor elkaar te krijgen?

Er zijn vele mogelijkheden maar dan vaak enkel agenda als freeware synchroniseren, geen email mappen e.d.

En juist die emailmappen gaat het me eigenlijk om.

Onder downloads zag ik ook zo gauw niets staan, maar als daar toch iets te vinden is wat ik gemist heb, dan gaarne even mij wakker schudden.

Alvast bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien toch even overwegen om te werken met windows live mail. Op je windows live account kun je ook andere accounts (bvb skynet) laten toekomen.

Op de geïnstalleerde cliënts definieer je dan enkel je live account (bvb hotmail), maar zul je toch je mails van je andere account(s) binnenkrijgen.

Op die manier kun je perfect je mappen, contacten en agenda synchroniseren. Extra voordeel is dat je op een openbare computer ook aan alles kunt via je webmail.

aangepast door edc
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste edc,

Ik ben met Windows Live Mail juist gestopt enige tijd terug al weer vanwege de hoeveelheid mailverkeer die ik daarlangs verwerkte en die meer en meer voor problemen ging zorgen. Soms kon ik dagen niet meer in mijn mailboxen komen...

En als dat dan eenmaal weer ging, dan lag soms alles door elkaar.

Omdat te voorkomen, mailverkeer is sinds die tijd zo'n beetje 3 keer zoveel geworden, ben ik dus met Outlook gaan werken. Dat levert ook geen enkel probleem tot nu toe alleen zou het mooi zijn om middels een tooltje en de desktop en de laptop van dezelfde mails e.d. te kunnen voorzien.

Ik ben wel bijv. al over naar een Google account v.w.b. een online agenda. Die synchroniseren met Outlook lukt maar dan alleen de hoofdagenda. Alle toegevoegde agenda's, zoals een club agenda, die importeert het synchronisatieprogrammaatje nou weer niet. Schijnt dat Google daar mee aan de slag is....en Windows.

Afwachten wat dat gaat worden. Ik heb Sync2 of zo geprobeerd maar dat zet echt geen zoden aan de dijk....mail wordt totaal verkeert gesynchroniseerd, komt in verkeerde mappen, enz. vanwege de hoeveelheid. Ook foutmeldingen te over.

Maar bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.