Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo,heb zaterdag een nieuwe all in one printer geinstalleerd maar krijg als melding "het volgende apparaat werkt met een lagere snelheid. samengesteld usb-apparaat. voor de volledige snelheid dient u een snelle usb-hostcontroller op deze computer aan te sluiten.

mijn vraag is nu,waar kan ik da vinden? en ten tweede is dat gemakkelijk aan te sluiten? thx

Geplaatst:

Vermoedelijk is uw pc nog uitgerust met de usb 1.1 versie terwijl je printer versie 2.0 aankan, vandaar de melding. Je pc/printer zullen er niet minder goed door werken, hoor. Je krijgt waarschijnlijk dezelfde melding als je er een USB -flash- stick inplugged.

Wil je toch "iets" sneller, koop een PCI USB2.0 kaart ( momenteel ligt er eentje in de colruyt van blankenberge voor 28.50 €) maar is het de investering nog waard? Ik zou het persoonlijk niet doen.

Geplaatst:

Een USB 2.0 werkt ongeveer (theoretisch) 320 keer sneller dan USB 1.1.

Als je dat bv. voor een printer gebruikt, en natuurlijk geen duizenden pagina's per keer in het geheugen van de printer laadt, zal je er NIETS van merken zoals hierboven al vermeld werd. ;)

Geplaatst:

zou natuurlijk ook kunnen dat de usb drivers niet correct zijn geinstalleerd.

als je usb 2.0 aansluit op usb 1.1 krijg je namelijk een ander soort melding, namelijk; dit apparaat kan snelelr werken, klik hier om het op te lossen.

• 1 maand later...
Geplaatst:

Tja, ik heb een soortgelijk probleem.Bij het aansluiten van een usb stick ook de melding dat het apparaat sneller kan werken. echter het heeft altijd gewerkt en op Mijn Computer wordt hij niet (meer) gedetecteerd. Mogelijkheid is: ik heb eens een camera usb1.1 driver geïnstalleerd maar heb deze er inmiddels weer af gegooid,

Hoe kan ik zien of de oorspronkelijke driver juist is ? Heb opnieuw ingevoerd, maar het systeem zegt dat er geen betere drivers zijn.

Groeten Clem

Geplaatst:

@ Clem de driver die je geïnstalleerd heb heeft niets te maken met de poort maar met het apparaat wat je er op aan sluit. dus het kan niet aan de drivers liggen.

je kan op 1 usb poort wel miljoenen drivers installeren alleen dan denk ik dat een HD van 160 gig al vol zit alleen aan drivers :mrgreen:

dan kan het zijn dat je USB 2.0 controller Drivers niet goed geïnstalleerd zijn. je moet dan je software van je moederboard pakken en de USB 2.0 controller Drivers installeren.

zitten de USB 2.0 aansluitingen aan een los kaartje zoals voorkant pc of achterkant pc dan zitten de drivers bij het kaartje wat er ingezet is.

dit is alleen als er op het moederboard geen USB 2.0 zit anders moet je gewoon de software(drivers and utilities) CD pakken van je moederboard

Geplaatst:

Leroy, bedankt voor je reactie.

er zit een on board aansluiting achter op die ik eens heb doorgelust naar een aansluiting voorin. Het systeem werkte op beide normaal.!!

Of het is gekomen nadat ik sp 2 heb geinstalleerd of een driver voor een 1.1 camera kan ik niet achterhalen.

Zoals ik al zei, Het systeem detecteerd de usb stick, vind hem op computer beheer / schijfbeheer ...maar niet op Deze computer / Stations op lokale vaste schijven,

Groeten clem

Geplaatst:

Zoals ik al zei, Het systeem detecteerd de usb stick, vind hem op computer beheer / schijfbeheer ...maar niet op Deze computer / Stations op lokale vaste schijven,

probeer deze turorial dan eens uit

http://www.pc-helpforum.be/showthread.php?t=5832

er staat in de titel dat het is om letters van een HDD te weizigen, en een USB stick is eigenlijk hetzelfde als een HDD

!!!!! lukt het niet moet je even een nieuwe post starten want nu ben je eigenlijk in andermans post (nog niet beantwoord) een andere vraag aan het stellen !!!!!

back on topic van Stiede

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.