Ga naar inhoud

USB 2.0 Poorten werken alleen maar als 1.0

visser88

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben vrij nieuw met het plaatsen van berichten of forums, denk vermeld het even aangezien het misschien raar kan overkomen allemaal.

Ik heb een probleem met mijn computer waar ik al een behoorlijke tijd mee bezig ben en er zelf niet uitkom. Ik hoop dat iemand anders mij kan helpen hiermee.

Het probleem is dat al mijn usb 2.0 poorten reageren als usb 1.0 poort.

Bij elk usb apparaat die ik erin stop geeft de computer aan: ''dit apparaat kan sneller werken op een 2.0 poort''. Echter al mijn poorten zijn 2.0. Dit gebeurd vooral bij mijn externe harde schijf.

Ik heb van alles al geprobeerd, nieuwe drivers geinstalleerd, updates gedaan enzovoort.

Ik kom er niet meer uit en weet niet hoe ik dit kan verhelpen. Vandaar mijn vraag ook of iemand anders misschien hier een oplossing voor weet!?!? Als er vragen zijn over mijn computer qua type moederbord enzo vraag gerust!

Alvast bedankt!

aangepast door visser88
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wat je kan doen om van die melding af te geraken,

is rechtsklikken op de Host Controllers en voor Eigenschappen kiezen.

Vink dan onder het tabblad Geavanceerd,

het keuzevakje USB-foutdetectie uitschakelen aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staan er geen gele tekens bij apparatenbeheer?

Normaal zou je dat moet hebben:

VIA USB2 enhanced host controller.

Nota: je kan usb2 poorten hebben maar een externe usb hub kan usb 1.0 zijn en dat daardoor Windows dit meldt.

Om zo eerlijk te zijn :) Ik heb ook alles usb 2.0 en dat staat er ook niet bij hoor :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.