Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi iedereen,

Mijn msn heeft vaker problemen, maar met de laatste weet ik echt geen raad meer. Ik kon eerst gewoon niet op msn: ik kreeg het volgende bericht "Snelkoppeling ontbreekt. Bezig met zoeken naar Live Messenger.exe (houd me ten goede of dat de juiste exe benaming is, het is al een tijd geleden). Klik op Bladeren als u het bestand handmatig wilt zoeken." De folder Windows Live Messenger komt niet meer in mijn "Program Files" voor en ook niet in mijn lijst van "Add/Remove Software", of als in het nederlands "Software" van het "Configuratiescherm". Msn is als het ware niet geinstalleerd. Maar als ik Msn opnieuw wilt installeren, blijkt dat de messenger al is geinstalleerd. Waar ligt het prob en hoe kan het opgelost worden??

Geplaatst:

Waarschijnlijk is het niet goed verwijderd of iets verkeerd gelopen bij de vorige installatie.

Hoe open je msn? Via start --->programma's?

Gebruik Revo Uninstaller om eventuele resten nog te verwijderen.

Als het is gestart open je Revo uninstaller Jachtmodus. Je krijgt dan een groen vizier te zien. Plaats dit op de link van msn die nog op je pc staat. Als alles goed loopt zal revo msn volledig proberen te verwijderen.

Een handleiding van Revo Uninstaller vind je hier.

Geplaatst:

Om te beginnen: harstikke bedankt voor de reactie en hulp. ikzal de uninstaller proberen. Ik opende msn via het Start-menu. Nu zie ik dat zelfs dat is verdwenen. Ik zou niet weten waar de .exe file te moeten zoeken, nu kan ik het dus niet meer openen.

Geplaatst:

In dat geval zal de vorige oplossing niet werken.

Je kan de optie "junk files" gebruiken om resten op te ruimen of CC cleaner eens laten werken.

Download CCleaner. Klik op deze pagina op één van de mirrorsites van MajorGeeks en dan start de download van CCleaner automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Probeer msn nadien opnieuw te downloaden en installeren.

Geplaatst:

yup! boem! met Windows Install Cleanup heb ik windows live messenger kunnen verwijderen. Het komt dus dat hij denkt dat hij er nog op staat omdat er nog allerlei verschillende mappen zijn die Live Messenger aanmaakt, en daar checkt hij dus waarschijnlijk op bij de installatie of hij er al op staat.

gelukt dus

Geplaatst:

yeah I kno... :-|. Ik heb nu een ander probleem: foutcode 80040541. Ik heb als oplossing gevonden :

Registreer msxml3.dll opnieuw:

a. Klik op Start en Uitvoeren. Typ nu in:

Regsvr32 %windir%\system32\msxml3.dll

b. Als het bestand kan worden gevonden en beschikbaar is, krijg je een venster te zien met de mededeling “DllRegisterServer met succes geregistreerd in C:\Windows\System32\msxml3.dll. Als dit niet lukt, ga dan verder met de volgende stap, ga anders verder met stap 3.

2. Installeer MSXML3 opnieuw.

a. Ga naar http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=en (Engelse pagina).

b. Klik onderaan de pagina op de link msxml3.msi en ga verder met de installatie wizard om de installatie te voltooien.

3. Herstart de computer en probeer je opnieuw aan te melden bij Messenger.

Maar het werkt niet bij mij. ikheb geprobeerd te hijacken; 85XXXX komt niet voor in de log dus dwz dat er geen malware in mijn computer zit. Wat kan ik nu doen om 't probleem op te lossen??? :boring:

Geplaatst:

Maar het werkt niet bij mij. ikheb geprobeerd te hijacken; 85XXXX komt niet voor in de log dus dwz dat er geen malware in mijn computer zit. Wat kan ik nu doen om 't probleem op te lossen??? :boring:

Wat wil je bedoelen met 85xxxx?

Staat het bestand msxml3.dll nog in de system32-map?

Het bestand msxml3.dll kan je hier downloaden. Plaats dat in de map windows/system32 moest het er niet meer in staan.

Geplaatst:

Het bestand msxml3.dll staat nog in C:\WINDOWS\system32-map. Ik heb geleerd dat als in de hijackthis log het getal 85..... voorkomt, er malware in mijn pc zit. Maar dat is het geval niet.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.