Ga naar inhoud

Waar vind ik mijn lan/ethernet drivers?

svenbe

Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs mijn pc moeten formatteren en bij gebrek aan beter heb ik er Windows xp op gezet.

Probleem is nu, hij vind mijn hardware voor lan/ethernet niet. Dit komt doordat de drivers bij mijn moederbord vista waren en ik ze niet op me Windows xp kon zetten.

Kan iemand me helpen met de drivers te vinden voor mijn moederbord en lan/ethernet?

systeem info:

system manufacturer: micro-star international

system mode: ms-7519

bios: default bios

intel pentium III(4 cpus)~ 2.7ghz

moederbord producent: MSI

extra:

direct x version: 9.0

vga: ati radeon hd 5700

Ik ging al reeds naar de MSI site maar verdwaalde hier beetje en kon mijn drivers niet vinden.

dank bij voorbaat,sven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heb je DEZE drivers nodig voor uw netwerkkaart.(neem de tweede download link met RO achter want de eerste werkt niet)

Als dat niet het geval is doe dan onderstaande eens.

Download Free PC Audit naar je PC.

Klik op freepcaudit.exe

Op het scherm met "Scanning .... Please wait", wacht je tot het programma klaar is.

Klik nu op "file" en dan op "save as".

Geef het .txt-bestand een eigen naam en klik op "opslaan".

Open het .txt.-bestand en verwijder volgende regels :

Klik nu op toetsen CTRL + F

Typ nu dit: key:

Verwijder de key code

Druk nu op F3

Dit uitvoeren tot alle keys verwijderd zijn.

Niets anders verwijderen!

Dan via "bestand" op "opslaan" klikken.

Hang dit .txt-bestand als bijlage aan je volgende bericht.

Hoe hang je een bijlage aan je volgende bericht ?

Scroll naar beneden onder je bericht.

Klik op "Beheer bijlagen"

Klik op "Bladeren" en zoek naar het bestand op je PC.

Klik op "Uploaden".

Het .txt-bestand wordt nu toegevoegd aan je bericht.

Venster sluiten.

Klik onder je bericht op "Reactie versturen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst het zip bestand uitpakken.

Daarna ga je naar apparaatbeheer en klik je met de rechter muisknop op uw netwerkkaart.

Daar kies je eigenschappen.

Eens daar aangekomen klik je op stuurprogramma bijwerken en dan kies je voor op deze computer zoeken naar stuurprogramma's.

En als ik me dan goed kan herrinneren zal hij die drivers vinden en instaleren.

Vergeef me als ik het mis heb want gebruik al jaren geen XP meer.:D

Moest het niet lukken dan zoek ik wel verder naar een driver maar doe dan even dat andere dat ik heb voorgesteld en post dan dat logje in uw volgende berichtje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://img96.imageshack.us/img96/9756/deviceq.png

hij detecteert niet eens mijn internet lan hardware :s

voor de duidelijkheid: mijn lan ging altijd perfect (tot 3dagen geleden) wanneer ik formate en windows xp instalde

ps: sweex is me tijdelijke draadloos oplossing die suckt:p

---------- Post toegevoegd om 16:41 ---------- Vorige post was om 16:39 ----------

Eerst het zip bestand uitpakken.

Daarna ga je naar apparaatbeheer en klik je met de rechter muisknop op uw netwerkkaart.

Daar kies je eigenschappen.

Eens daar aangekomen klik je op stuurprogramma bijwerken en dan kies je voor op deze computer zoeken naar stuurprogramma's.

En als ik me dan goed kan herrinneren zal hij die drivers vinden en instaleren.

Vergeef me als ik het mis heb want gebruik al jaren geen XP meer.:D

Moest het niet lukken dan zoek ik wel verder naar een driver maar doe dan even dat andere dat ik heb voorgesteld en post dan dat logje in uw volgende berichtje.

soz fail hier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom helaas op hetzelfde uit en dat is geen installer.

Op de site van MSI heb ik de driver gevonden maar die moet je instaleren zoals ik eerde aangaf.

In eerste plaats verwijderd u die usb stick van sweex door deze te deinstaleren en de drivers te verwijderen.

U start nu de pc opnieuw op.

Daarna gaat u naar apparaatbeheer en klikt u met de rechter muisknop op Ethernet Controler(zie bijlage) en daar kiest u voor eigenschappen.

Nu krijg je normaal een kadertje met daarin een aantal tabjes.

Kies daar de tab stuurprogramma's en onder die tab kies je voor stuurprogramma's bijwerken.

Nu krijg je de keuze om automatisch te zoeken naar stuurprogramm's of om op de pc te zoeken.

Kies daar de optie om op de pc te zoeken naar de drivers,dan selecteer je de map waar je de gedownloade drivers het uitgepakt en klik op ok.

Zoals ik eerder zij gebruik ik al geruime tijd geen xp meer dus het kan er lichtjes anders uitzien dan bij mij uiteraard.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

maar ik gaf je de picture en zoals je ziet detect hij de hardware van me lan niet :s

what do i do?

small update: ik vond me ethernet hardware bij :other devices maar jouw manier van update werkt niet, hij detect niks

aangepast door svenbe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.