Ga naar inhoud

Recovery:D vol

Bob01

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

Helemaal nieuw is mijn probleem niet.

Elke week maakt mijn computer automatisch een back up. De back up wordt opgeslagen op D schijf in de map recovery.

U raadt het al; ik ontving de mededeling dat de D schijf (partitie) vol is en dat er GEEN back up meer gemaakt kan worden.

Alle info op de D schijf die ik kan verwijderen zoals oude back ups en catalogy heb ik verwijderd maar dit scheelt haast geen ruimte.

Als ik in de map recovery:D ga staan kan ik ook geen grote bestanden vinden. Is er soms sprake van een verborgen file?

Ik weet eigenlijk nu niet meer wat ik moet doen om de D schijf die groot 10 mb is verder leeg te maken zodat er weer back ups gemaakt kunnen worden.

Jullie kundige input wordt zeer gewaardeerd.

Alvast bedankt

Bob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie maar eerlijk gezegd weet ik het antwoord niet.

Mbv het back-up centrum van windows vista maak ik wekelijks automatisch een back up. Back up zou worden opgeslagen op recovery:D. Meer weet ik niet.

Je hebt wel gelijk inzake de grootte van de D schijf. Deze is niet 10 MB maar 10 GB.

Kan ik omvang van de recovery:D niet vergroten naar 20 GB? Dit lost mijn vraag niet op maar ik kan dan even verder.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Dank

Bob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Bob

Ik ben geen vista man maar een xp man.Ik maak mijn backup op de volgende manier

Als ik het dus goed begrijp heb je maar 1 harde schijf in je pc steken

Als er iets met die harde schijf gebeurd(crash) dan ben je alles kwijt

Je hebt nu een vals gevoel van veiligheid

Ik heb een tweede harde schijf in de pc en hierop plaats ik en kopie van miijn documenten tevens staat hierop ook een image van de C schijf

Ik gebruik True Image om een image te maken

de Map mijn doumenten heb ik gewoon gekopieerd en geplakt naar de 2de harde schijf.deze map werk ik wekelijks bij met syncback(is een tool om 2 mappen identiek te houden)

deze gegevens staan nog eens op een externe harde schijf

heb dus een dubbele backup

Ik raad je aan om zeker een externe harde schijf te kopen en hierop je backups te plaatsen

en ook een Image van je C schijf

Een image is een exacte copy van volledig je harde schijf

Heb je de pech dat die harde schijf crashed

dan steek je een nieuwe harde schijf en je plaatst de image die je hebt genomen hierop terug

je bent dan op een uur terug bezig .Dit is anders een werk van meer dan 1dag

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Ik maak nooit back-ups.Alles wat ik niet kwijt wil of moet bewaren stuur ik naar mijn G.Mail adres.Daarbij heb ik ook nog DROPBOX waar ik gratis 2 gb op mag slaan en die automatisch, na instelling,de "mijn documenten"map sychroniseerd.Ook bij Hotmail heb je gratis opslag ruimte.En je kunt er op elke computer ter wereld bij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.