Ga naar inhoud

Zou mijn geluidskaart kapot zijn???

spookie2005

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb willen een driver updaten omdat je nu eenmaal overal leest best de laatste drivers te installeren,maar ik vrees dat het meer kwaad dan goed gedaan heeft.Laat ik het eens uitleggen:

Ik heb een M-Audio Delta 1010LT en er bestaat een nieuwe driver voor deze kaart.Ik heb deze willen installeren bovenop deze die er al was,en dat liep tijdelijk goed.Toen ik echter opnieuw opstarte zei windows terug dat er nieuwe hardware was gevonden,ik weer die driver installeren.Dat werkte en plots bleef het geluid hangen en kreeg ik een blauw scherm.Sindsdien krijg ik nog steeds de melding van een nieuwe multimedia audiocontroller maar als ik die automatisch wil laten installeren,wil het deze keer niet meer lukken.Als ik zelf kies wat te installeren en hoe het heet lukt het wel maar dan wilt de kaart niet starten.Zou de kaart dan kapot zijn?

Stel dat ik er een nieuwe M-Audio instop,kan ik dan wel de nieuwe driver gebruiken?Waarschijnlijk moet ik dan zeker alles proberen te verwijderen van mijn systeem?

Waarom denk ik dat de kaart kapot is?In linux is het geluid ook gestopt sinds ik dat probleem in windows heb,iemand die zo kan zeggen of ik juist ben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Hallo Jean-Pierre

Ik heb dat geprobeerd en uit pure frustratie heb ik de pc dan maar in de winkel afgezet omdat ik niet verder geraakte.Ondertussen startte hij helemaal niet meer op na (ahum) werkzaamheden,in de winkel werd het geheugen uitgehaald en terug opnieuw ingestoken en hij startte weer op....Op dit moment werkt het geluid weer (er zou een conflict zijn geweest met mijn on-board sound-chip)maar nu zit ik met het probleem dat mijn pc ontzettend,maar dan ook ontzettend traag opstart,ik geraak niet in windows maar al mijn linux (multiboot) die op die pc staat,daar kan ik wel in na onmenselijk traag opstarten....Nog steeds een geheugen probleem?Of moet dit topic verplaatst worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.