Ga naar inhoud

Foutmelding "wuauclt.exe"

Lucky

Aanbevolen berichten

Kape, onmiddellijk je raad opgevolgd.

Zeer moeilijk Windows Update binnengeraakt

De groene band "Bezig met zoeken naar de nieuwste downloads" blijft hier nu al meer dan een uur lang lopen zonder resultaat. Dus wellicht ook geen noodzaak aan Service Pack 3.

Pro memorie:Rechts in het venster staat "Automatische Updates INGESCHAKELD"

Wat nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Mijn dank "kweezie wabbit voor je hulp

SP3 kunnen downloaden - Laten uitvoeren - Tto/met de automatische restart tot:met

---------- Post toegevoegd om 11:54 ---------- Vorige post was om 11:52 ----------

Sorry het vorige brak plots af. Pc is ten slotte automatisch terug opgestart. Gedurende gans de installatie geen foutmeldingen maar nu jammer genoeg terug wel!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, altijd maar dezelfde foutmelding "wuauclt.exe" zodra de pc opstart. Komt om de x seconden terug. Rapport versturen (?) of niet, geeft nooit een verschil.

Je hebt waarschijnlijk wel de roman gelezen die deze vierde bladzijde voorafgaat?

Dank voor het zoeken naar een oplossing. Ik ben het wegklikken van de foutmelding grondig beu....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer de foutmelding eens uit te schakelen,

met het registerblokje VerbergAlleErrors.

Het nadeel van deze methode is,

dat je ook geen enkele foutmelding meer zal krijgen,

als er een andere error plaatsvind.

Met ToonAlleErrors kan je het uitschakelen van foutmeldingen ongedaan maken.

AlleenSysteemErrorsVerbergen schakelt Systeemfoutmeldingen uit,

die Windows geeft wanneer er bijvoorbeeld te weinig Virtueel geheugen is e.d.

Na het uitpakken van het RAR bestand klik je op VerbergAlleErrors

en bevestig met JA

Maak eerst een Herstelpunt aan voordat je dit uitvoert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag een reactie voor Angel.

Tot op dit ogenblik geen foutmeldingen meer. Dit is alvast voorlopig een irriterende zorg minder. "Voorlopig", omdat het voorheen ook het geval was. Hiervoor van harte dank. Neem het mij echter niet kwalijk dat ik hierna ook inga op het voorstel van kweezie wabbie, hopelijk leidend tot een definieve oplossing voor het probleem. "Nooit errors meer tonen" is wellicht toch geen goed idee voor de toekomst.

Maar nogmaals DANK. Ik heb tenminste dit kunnen typen zonder telkens foutmeldingen te moeten wegklikken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was ook de bedoeling Lucky, zodat je voorlopig van die vervelende errors verlost bent.

Uiteraard moet er verder getracht worden een oplossing te vinden voor die foutmelding,

want zoals je zegt, is het permanent uitschakelen van foutmeldingen geen goede zaak.

Groetjes

Angel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard ook mijn dank aan kweezie wabbit (sorry voor de typfout in je naam in de reactie aan Angel).

Hierna hoop ik de screenshots te kunnen toevoegen, ook al heb ik dit nog nooit gedaan. Ze volgen elkaar op, na het gebruik van de link "Klik hier" en het openen van de errormap zelf.

De nummers na "WER" zijn bij elke foutmelding anders; Dus de screenshots zijn niet van dezelfde foutmelding. Wellicht idem in de "txt"-mappen

Via "zoeken" heb ik gevonden dat de "wuauclt.exe" voorkomt in C:/WINDOWS/ in de ondermappen i386, Prefetch, systeem32, ERDTN/cache, service packs/i386

Ik durf zo maar niet in die wellicht belangrijke mappen, de "exe" wijzigen in "ex0"

Daarvoor reikt mijn pc-kennis niet ver genoeg!

Ten slotte, terwijl ik dit typ, GEEN FOUTMELDINGEN. Wat een verademing!!!

Maar of de (voor mij zo mooie) oplossing van Angel mag blijven, baart mij zorgen.

Wat kan een foutieve "wuauclt.exe" en later misschien een andere haperende toepassing, voor onheil uitrichten als er niets aan gedaan wordt???

Is "Wat niet weet niet deert" een leidmotief, of een lijdmotief?

Nogmaals dank voor je gewaardeerde hulp.

Lucky

P.S. Ik stuur je alvast dit bericht. Met "kopiëren" en "plakken" de vier "bmp" en de twee "txt"mapjes hieraan toevoegen lukt niet. Ik zoek wel op hoe het moet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.