Ga naar inhoud

Windows XP herinstalleren

pol210

Aanbevolen berichten

hallo ,

ik zouw graag mijn windows XP herinstalleren omdat ik veel problemen heb met programmas . wat moet ik doen ? gewoon de C helemaal formateren .

maar dan ben ik bang dat ik all mijn besturingssystemen ga verwijderen .

en als ze dan zouden weg zijn zouw ik ze dan opnieuw kunnen krijgen .

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

in bios lukt het niet ik klik dan in de lijst met network nog eentje en CD/DVD dan klik ik erop dan zie ik een heleboel texten en opeens komt een (A daar kan ik iets intikken maar ik zie geen setup

en in normaal staat er geen systeem parties gevoden :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit doe je eerst

Maak een backup (copy) van de map mijn dokumenten

en van de map favorieten

Denk er ook aan dat al je ontvangen en bewaarde email zal weg zijn als je outlook express gebruikt

HOE geraak ik in het BIOS

Op F2, F10 of DEL drukken terwijl je uw pc opstart, in't begin dus.

Eens in de bios zullen we zoeken naar de manier waarop het instelbaar is.

Het zou uiteraard eenvoudig zijn als iedere bios hetzelfde zou zijn, niet dus wink.gif

In sommige gevallen zoeken we naar Advanced settings (onder standard settings) (oudere bios) en zien we daar 1 setting met Boot Sequence of Boot order: A-C-Cdrom of in die aard. Dit moeten we wijzigen zodat de Cd-rom voor de C komt.

C kan ook als HDD beschreven staan.

Druk op de pijltjes toets of op +/- of op PG DOWN/PG UP om de instelling te wijzigen. Dit zal beschreven staan onderaan.

In andere gevallen kunnen we dit terugvinden in 3 stappen, meestal onder BOOT (PRIORITY), nl

First boot device, Second en Third.

Hier passen we hetzelfde toe. Zet de Cd-rom voor de HDD. Vb, Floppy, Cd-rom, HDD-0. Boot from other devices mag hier af.

Helaas kan ik niet voor iedere bios de methode uitleggen. Zoek er even naar en u zal het vinden. Bij twijfel, post een nieuwe forumonderwerp met de vraag of uw gevonden instelling effectief deze is.

* LET OP, pas niet lukraak iets aan als je niet zeker weet waarvoor het dient. Het onopgelet aanpassen kan het systeem verhinderen om op te starten

Xp installeren, volledige handleiding | WinTips

Vergeet na de installatie niet alle drivers van je moederbord terug te installeren :pcguru:

suc6

aangepast door Deejayke
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.