Ga naar inhoud

bijlage uit Word 2007 versturen lukt niet

Haen123

Aanbevolen berichten

Hallo,

Wanneer ik een document als bijlage rechtstreeks vanuit Word (Office 2007-Enterprise) wil versturen lukt dat niet goed. D.w.z. 1 x wel en vervolgens weer niet.

Onder de Office knop is de keuze mogelijk 'verzenden als e-mail'. Na opstarten lukt dat de ene keer wel, vervolgens bij een tweede document blijft de keuzeknop grijs en loopt alles vast. Word-help geeft zelf ook al aan dat dat gebeuren kan en geeft als advies Word opnieuw op te starten. Maar dat lukt niet omdat het e-mailbericht nog niet verstuurd is, en daar moet eerst op gewacht worden....

Je moet dan eerst op reactie van Outlook (2007) wachten, dat gaat dus heeeel lang duren.:bawling:

Wie helpt? Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie, maar wat je aangeeft is niet het probleem, het betreft géén grote documenten. En het gekke is dat het de eerste keer wel werkt, maar een tweede keer niet.

Ook als Outlook al opgestart is en er vervolgens in Word een document gemaakt wordt en als bijlage verstuurd wordt, gaat dat goed. Als Outlook niet openstaat roept Word 2007 bij dezelfde handelingen het programma niet op. Wat dus wel zou moeten.

Zou je er je licht nog eens over willen laten schijnen?

Alvast bedankt.

Met vr. groet Haen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoedt dat het zo is.

Je verzendt een bijlage naar outlook.

Dat lukt bij de eerste keer.

Bij de tweede keer lukt dat niet.

In dit geval moet je eens kijken of outlook niet actief op achtegrond werkt door op CTRL + ALT + DEL

Opgelet: ik zie dat je Windows 7 hebt.

Indien je 32 bits hebt dan gewoon bij start / zoekopdracht / typt regedit

Indien je 64 bits hebt dan hangt het af van programma.

Is het programma 32 bits dan gewoon bij start / zoekopdracht / typt regedit

Is het programma 64 bits dan moet je CTRL + ALT + DEL gebruiken.

Nota: office 2007 is altijd 64 bits bij Windows 7 -->64 bits

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, Outlook draait dan niet op de achtergrond, dat is m.i. juist het probleem. Bij het verzenden v.e document als bijlage wordt Outlook niet geactiveerd. De vraag is : waarom niet?

(mijn Windows 7 is 32 bits / wat bedoel je precies met Office 2007 is altijd 64 bits bij Windows 7??)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de test gedaan op windows 7 --> 64 bits.

Heb 3 keer zo gedaan.

Word openen en tekst ingeven.

Dan op office knop geklikt en dan verzenden

Dan op email

Emailadres ingevuld en dan ziet je knopje verzenden.

Heb geen enkel probleem gehad.

Misschien beste om opnieuw te installeren.

Nota: het werkt wel niet als de outlook 2007 zelf niet goed is ingesteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stegisoft bedankt voor de moeite! Maar ik heb een 32-bits besturingssysteem, jij hebt de test op een 64 bits gedaan. (ik kan niet beoordelen of dat veel uitmaakt??)

Welke Outlook instellingen kunnen dan niet correct zijn? ( quote: het werkt wel niet als de outlook 2007 zelf niet goed is ingesteld.) Het vreemde is dat het soms de eerste keer wel gaat en vervolgens niet meer! Dat is toch vreemd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met niet goed instellen van outlook bedoeld ik dat je ook correct kan verzenden en ontvangen in outlook zelf.

Bij nacontrole kan het zijn dat er toch compatibel problemen zijn. In ieder geval was dat zo bij Vista maar die is dan weggewerkt op service pack.

Misschien eens kijken bij Microsoft of er een update voor u is tenminste als je update voor office bij installatie niet hebt geselecteerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.