Ga naar inhoud

kan niet in de bios

genk

Aanbevolen berichten

hey,

ik heb een vergissing begaan met het progje, partition magic 9.0

dus ik dacht dat ik had gecanceld ( wat het niet zo was) heb ik reboot.

opeens zal ik een scherm van een paragon software boot manager.

waar ik niets derop kan doen, in de bios geraken ging ook niet meer

is een pheonix bios software, normaal gezien moet het reageren als je op f2

ofwel DEL drukt. maar deze keer nopes.

dus, ik heb de hardeschijf van de laptop uitgehaald in een pc aangesloten

via testdisk--- fixmbr gedaan this gelukt maar nu geeft windows7 een foutcode 0xe000000s. enfin, dat is geen probleem. maar ik kan NIET in de

bios geraken ookal geef ik de nodige commands door luistert niet?

het gaat over een medion md96640

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Genk,

Als ik zie wat je allemaal op die laptop aan't "prutsen" geweest bent met die problemen als gevolg denk ik dat het veel eenvoudiger is om je recovery cd te gebruiken en zo je laptop terug in orde te krijgen. Want eerlijk gezegd heb ik de indruk dat je de toestand altijd erger maakt.

Partition magic is om de partities te bewerken en zo iets onderbreken is om problemen vragen. Je kan proberen om partition magic terug te starten en op die manier de fouten herstellen.

Testdisk is nog zo'n programma, iets verkeerd doen en je kan je hardeschijf terug formatteren.

Ik vraag me trouwens af, als je dan terug in de BIOS geraakt, wat ben je van plan daar te doen?

Joke

Link naar reactie
Delen op andere sites

nouja, dan kan ik de bootsettings veranderen b.v. first boot cd-rom

en dergelijke.

want f11 command reageert ook niet.

wat ik niet begrijp als de bios gewist was dan kreeg ik helemal niets

maar ik krijg wel iets ik zie b.v. dat de bios laat de merk dervan blabla

maar in de bios zelf geraken! gaat niet.

partition magic had nochtans de mbr gewijzigt dus niets meetemaken met bios

raar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

iets in je vraagstelling is mij niet helemaal duidelijk. enerzijds spreek je over Partition Manager en anderzijds over Bios. IMHO hebben beiden weinig te maken met elkaar. Je Bios kan je niet "zomaar" wissen.

Met partition manager bewerk je een harde schijf en niet je Bios.

volgende optie stelt zich voor:

1. Als je via een andere pc nog in je harde schijf komt ( dus uitbouwen en aansluiten in een andere pc), stel dan eerst je gegevens veilig en formateer je schijf.

Nadat je je schijf terug hebt ingebouwd, opstarten met een recovery of installatie cd en boel opnieuw installerern.

groeten, B

aanvulling: na een korte kijk in de handleiding, gebruik je F2 om in de bios te komen. Vaak is het zo dat de bios zeer beperkt of geblokkeerd wordt vanuit de fabriek.

aangepast door dikken
aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.