Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Al sinds enkele weken valt mijn laptop regelmatig gewoon uit. Ookal staat hij nog maar 5 minuten aan.

Ik ben echt geen kenner van computers...maar men had me al eens gezegt om speedfan te downloaden en zo de temperatuur op te meten.

Momenteel geeft hij :

Core 0: 75

Core 1: 74

Op momenten wanneer hij net is uitgevallen kan die temperatuur oplopen tot 98! Ik weet totaal niet wat normaal is en wat ik nu best kan doen...

Hij valt meer en meer uit en ik ben bang dat hij het zal begeven;

ik heb hem nu ongeveer 3 jaar, het is een fujitsu siemens:

Fujitsu-Siemens Amilo Pi 1505 (Core Duo T2050; 1GB; 80GB; DVD-/+RW; 15.4"TFT; WXP Home)

Groetjes,

sasha

Geplaatst:
Hebt je de koeler van de processor gereinigd?

Zoals ik al zei...ik ken echt niet veel van computers; :sad

Kan ik dat zelf? De koeler reinigen? En hoe doe je dit dan?

Geplaatst:

koeler reinigen kan makkelijk zelf gebeuren. een spuitbus met lucht en iets (tandestoker, stukje karton, ...) om je ventiators tegen te houden.

1. koelfans moet je tegen houden anders riskeer je de bearings kapot te blazen en daarna ben je natuurlijk nog verder van huis.

2. blaas voorzichtig en met korte stoten in de ventilatie uitlaten, dus daar waar je de ventilators niet ziet.

je zal zien dat er heel wat stof tevoorschijn komt nabij de ventilator. Verwijder deze stof"vlokken" met een pincet of iets dergelijks.

Na een grondige beurt zal je laptop al heel wat meer koeling krijgen en niet meer uitvallen.

groeten, bart

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.