Ga naar inhoud

Back-up terugzetten veilig?

Gast Raceman1910

Aanbevolen berichten

Gast Raceman1910

Dag ik zou mij computer willen reïnstalleren en ik heb een back-up gemaakt, maar las ik de reïnstalatieschijf in de computer steek en in doe de reïnstallatie. Ben ik dan heel zeker dat mijn bestanden er nog allemaal staan als ik de back-up terugzet?

Er staan namenlijk veel erg belangrijke bestanden op, als ik dat verlies, dan ben'k doot!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je deze vraag al eens niet gesteld?

Met een backup kan je je systeem niet herinstalleren. Daarvoor heb je een image nodig.

Heb je het over een recoverycd? Als je deze gebruikt ben je je bestanden kwijt. Je pc wordt dan terug in zijn originele toestand geplaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Raceman1910

Ik ben ondertussen bezig met een back-up te maken op mijn externe harde schijf, als ik klaar ben, moet ik dan gewoon de cd-rom van Windows Vista insteken en de computer reïnstalleren? Daarna de back-up terugzetten en klaar is kees? Of moet ik nog iets doen?

Ik wil namenlijk, zoals je eigenlijk al weet, mijn computer helemaal reïnstalleren om de vele problemen die er zijn te herstellen. Maar ik wil er wel van zeker van zijn dat elk betand terug op de computer staat na de back-up terug te zetten.

Ik heb namelijk veel belangrijke gegevens erop staan, wij zitten ook met drie op die pc en als al die gegevens verloren gaan, dan hang er wel aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

cd-rom van Windows Vista insteken en de computer reïnstalleren? Daarna de back-up terugzetten en klaar is kees? Of moet ik nog iets doen?

Ik wil namenlijk, zoals je eigenlijk al weet, mijn computer helemaal reïnstalleren om de vele problemen die er zijn te herstellen. Maar ik wil er wel van zeker van zijn dat elk betand terug op de computer staat na de back-up terug te zetten.

Je kan je pc niet herinstalleren met een back-up. Dat doe je met een image of met een recovery-cd.

Als je je pc wil formatteren dien je dat inderdaad te doen met de cd-rom van Vista.

Als je pc opnieuw is geïnstalleerd, moet je gewoon je bestanden vanop de externe harde schijf kopiëren naar je pc. Programma's dien je nog wel zelf opnieuw te installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.