Ga naar inhoud

Verwijderen Combofix

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zat laatst met ad-ware in de vorm van het progje c.exe. Na wat neuzen op internet kwam ik hier terecht bij een discussie. Daar heb ik het progje combofix gedownload en laten lopen op mijn pc. Mijn pc is nu helemaal schoon maar ik zie ineens mappen die er eerst niet waren. Tekst in de discussie heb ik hier cusief bijgevoegd:

Verwijder Combofix: Start -> Uitvoeren en typ: combofix /u

Dit zal Combofix verwijderen + gerelateerde mappen en bestanden, herstelt de klokinstellingen opnieuw, verbergt de bestandsextensies, gaat verborgen bestanden en systeembestanden terug verbergen en maakt een nieuw herstelpunt.

Het "probleem" is echter dat toen ik bij menu start de zoekopdracht "uitvoeren" heb getypt ik een venster uitvoeren kon openen. Daar heb ik dan ook bovenstaande dikgedrukte tekst in geplakt en uit laten voeren. Het resultaat was echter dat hij opnieuw combofix ging draaien en er nog steeds voorheen onzichtbare mappen zichtbaar zijn.

Nu heb ik Combofix van mijn bureaublad gewist.

Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik er voor kan zorgen dat cursieve en onderstreepte opmerking ten uitvoer wordt gebracht.

Greetz Xload.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is groter geworden......

Ik had dit mailtje gelezen en dacht, ga dat straks fixen, het is nu nog vroeg en wil ff naar buiten. Had iets aangezet om te branden Toen ik terug kwam was mijn pc aan het opstarten met autoherstel. Dat lukte dus niet en ik heb sinds de labtop niet meer aan de praat gekregen. Ook is er geen autoherstel-punt aangemaakt waar ik hem op terug kan zetten, wat nu.........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik op F8 druk begint hij met veilig opstarten. Op een gegeven moment komt hij niet verder en dan gaat hij over op een blauw scherm en daarna zijn er twee keuzen: opstartherstel en gewoon opstarten. Gewoon starten is geen succes (heb dit eerder al geprobeert). Bij opstartherstel geeft hij aan dat hij het probleem niet automatisch kan herstellen.

Bij het bericht dat er niet automatisch hersteld kan worden is er een optie. Hierbij kan ik inloggen met mijn inlogcode. De optie terugzetten naar herstelpunt kan niet, omdat er geen herstelpunt aangemaakt is. Tijdens het runnen van Combofix is er wel een herstelpunt aangemaakt, echter met de account Administrator, want daar werk Combofix volgens mij mee. Ik weet echter het wachtwoord niet. Weet iemand het standaard wachtwoord van een Acer Extensa 5220. Of weet iemand hoe ik dit probleempje kan oplossen.

Blij met iedere suggestie.

Greetz Xload.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

Na een zoektocht heb ik een recovery bestand van Vista. De juiste versie gekozen (32 bit) en als iso op en cd’tje gebrand. Na het menu afgewerkt te hebben word er gevraagd om Windows Vista te installeren. Het succes lijkt eindelijk in zicht. Nu wordt er gevraagd om het serienummer in te geven, deze staat inderdaad onder op de bekende stikker. Nu volgt de volgende error: “Windows cannot open the required file E:\Sources\Install.wim”

Daarna kom ik weer terug in het ”Install Windows Menu” met navolgende keuzen:

- Install Now -> dit is zojuist geëindigd in het bestand wat niet geopend kon worden.

- What to know before installing windows -> uitleg over installatie

- Repair your Computer -> als ik dit kies het volgende:

System recovery options:

Microsoft Windows Vista (als geselecteerd besturingssysteem)

Opmerking onderaan deze keuze: “If you do not see your operating system listed, click load drivers to load drivers from your hard disks”

Als ik dan op “Load Drivers” klik kom ik in de “Boot(:x)” schijf terecht in “Map Sources”. Boven deze x map zitten de bekende mappen waar ik mijn bestanden in heb staan. Verder zie ik hier aleen mappen en geen bestanden want het venster staat onder ingesteld op “Files of typ: setup information”. Hier is ook geen andere keuze mogelijk. In de “Map Sources” zijn navolgende bestanden zichtbaar ->

“sfpat” en “sfpatlh” en “upgcompat” en “osfilter” en “sfpat2h” en “sfpatxp”

Wat nu het beste te doen. Kiezen uit één van bovenstaande bestanden of verder gaan op het bestand wat hij niet kan vinden “E:\Sources\Install.wim”

Wellicht kan iemand me verder helpen.

Greetz Xload.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Stegisoft,

Het betreft een windows Vista recovery cd en niet een volledige windows vista, of moet dat geen verschil maken.

Harde schijf is niet stuk daar ik de mappen heb zien staan. CD of CD-speler kunnen wel vuil zijn en ga proberen de CD opnieuw te branden en de CD-speler schoon te maken.

Greetz Xoad

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.