Ga naar inhoud

Diskettestation werkt niet

fredjex

Aanbevolen berichten

Ik heb Ubuntu 9.10 geinstaleerdop mijn petium 4 computer. Alle inwendige en uitwendige toestellen werken naar behoren behalven de diskettelezer. Als ik deze wil gebruiken komt er een klik en het lampje brandt even en krijg ik de melding " Kan locatie niet aankoppelen " en "Geen media in schijf of lade " Onder windows werkt deze normaal en ik heb zo het vermoeden dat er iets mis is met een of andere instelling of stuurprgram.

Zou er iemand een tip kunnen geven. Dank bij voorbaat.

Groeten fredjex

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt het diskette station vermeld bij Locaties?

Indien niet, doe dan het volgende:

Open terminal en typ volgende tekst

sudo gedit /etc/fstab en druk op Enter.

Typ je wachtwoord in en druk op enter. Je wachtwoord zal niet worden weergegeven terwijl je typt.

Als er geen diskettestation staat vermeld bij locaties zal waarschijnlijk volgende regel ook niet staan in het fstab-bestand:

/dev/fd0 /floppy auto noauto,sync 0 0

Staat die regel er inderdaad niet bij, kopieer hem dan en plak hem in het bestand als laatste regel.

Klik nu op bestand -->opslaan en sluit het bestand.

Start je pc opnieuw op in ubuntu en plaats een diskette.

Als het nu nog niet lukt, ga je het station waarschijnlijk nog eens moeten koppelen(mounten). Dat kan ik nu moeilijk uitleggen of uitproberen. Daarvoor moet ik zelf eerst eens een diskette station kunnen aansluiten en alles testen, wat helaas niet meer voor deze maand zal zijn.

Maar hopelijk geraak je nu ook al ergens.

aangepast door Jürgen
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.