Ga naar inhoud

windows activeren

zion

Aanbevolen berichten

Hallo,

Het probleem: mijn moederbord werkte niet meer, dus heb die laten vervangen in de winkel. Nu heb ik de computer terug en blijkbaar moet ik windows opnieuw activeren.

Ik krijg dus het beeld met de gebruikers, na de gebruiker te hebben gekozen en het juiste paswoord te hebben intgetypt krijg ik de melding dat windows moet geactiveerd worden.

Als ik alle stappen volg vragen ze mij te kiezen tussen automatische configuratie en proxyserver. Ik heb beiden geprobeerd en krijg telkens hetzelfde antwoord: kan geen verbinding maken met activeringsserver.

Dit terwijl ik perfecte internetverbinding heb op de laptop van mijn zus.

Ik heb ook de routers uitgedaan en een tijdje nadien terug opgezet. Alle kabels steken er goed in, dus ik weet het echt niet meer...

Ik heb me al zot zitten zoeken naar het nummer van de helpdesk van windows en kan die maar niet vinden.

Die nummers van de helpdesk van microsoft zijn ofwel onjuist, ofwel betalend (https://support.microsoft.com/oas/de...2&gsaid=240429)

Ik zit nu al maanden zonder pc en heb deze nu toch hoognodig tijdens de examenperiode... dus begin het een beetje beu te worden shakehead.gif

Ow ja het is een windows XP media center

Wie kan me helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok bedankt, dat ga ik meteen doen.

Kan ik dit bestandje downloaden via een andere pc, het dan op cd-rom zetten.

Als ik dan mijn pc opzet, met de cd-rom in de reader klik ik dan op F8 om dan de reader te selecteren en deze te runnen?

Want anders snap ik niet goed wat ik met dat bestandje moet doen aangezien ik niet eens in veilige modus geraak door op F8 te klikken ( ik krijg dan enkel de keuze tussen: 1st floppy drive, Sata:pm maxtor en ide: pioneer dvd-rw)

greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zoiets ziet probeer dan eens op ESC te klikken of je dan niet door kan gaan.

Lukt dan niet dan Sata:pm maxtor nemen.

In ieder geval moet de hotfix in Windows gebeuren.

Anders zou je eventueel op F5 drukken en dan komt je ook in veilig modus.

Je kan de bestand inderdaad downloaden via andere computer en met usb-stick of zo naar uw computer gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.