Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

ik ben helemaal nieuw bij Linux, maar wou dit toch even proberen. Dus downloadde ik Ubuntu 9.10 en installeerde het voor een dual boot met mijn windows 7. Windows 7 werkt nog altijd perfect maar als ik Ubuntu wil opstarten dan krijg ik telkens de error: /usr/lib/libgconf2-4/gconf-sanity-check-2 exited with error status 256

weet iemand wat dit betekend ?

alvast bedankt

Geplaatst: (aangepast)

Op welk moment krijg je deze error?

Waarschijnlijk is er iets fout gelopen tijdens de installatie of heeft ubuntu problemen met je hardware. Een andere oorzaak kan zijn dat je niet de juiste rechten hebt.

aangepast door Jürgen
Geplaatst:

ik zie ubuntu laden en dan komt deze error samen met "probleem met configuratieserver".

Ik kan dit wegklikken en dan mijn wachtwoord intypen maar dan geeft gij ofwel deze error weer ofwel doet gij gewoon niets.

Ik kreeg geen foutmeldingen bij de installatie.

Geplaatst:

Druk tijdens het opstarten eens op esc.

Je krijgt dan een menu te zien.

Kies daar voor de optie waar recovery mode bij staat. Waarschijnlijk gaat het er twee keer staan. Kies voor de eerste.

Er verschijnt nu een tweede menu.

Kies nu voor de optie file system check.

Daarna zal het menu opnieuw verschijnen. Kies nu voor resume normal boot.

Geplaatst:

als ik pc opstart krijg ik al een schermpje waar ik kan kiezen tussen ubuntu, ubuntu recovery, windows 7. dus daar nam ik die recovery, maar toen heb ik geen file system check gezien. Enkel een menu met

"resume, resume normal boot"

"clean, try to make free space"

"dphg, repair broken packages"

"grub, update grub bootloader"

"netroot en root"

toen ik dan maar resume normaal boot nam moest ik mijn wachtwoord ingeven, er kwam wat tekst en dan op het laatste:

"Bash: kan geen tijdelijk bestand maken voor "hier" document: geen ruimte meer over op apparaat thomas@Thomas-laptop:~$"

ik heb het nogtans geinstalleerd met 25gig terwijl er stond 10gig is voldoende ?

Geplaatst:

Start ubuntu opnieuw op.

Als je bij het loginscherm bent druk je op de toetsen ctrl-alt-f1

Je zal nu in de terminal komen.

Typ daar het volgende command:

sudo chmod -Rc thomas:thomas /home/thomas

Als je jou gebruikersnaam moet bij het inloggen moet ingeven met een hoofdletter moet je dat nu ook doen.

Geplaatst:

die control-alt-f1 resulteerde in een zwart scherm bij mij waar ik niets kon doen, heb ff gewacht om te kijken of het nog zou komen maar er kwam niets. Heb dan maar terug heropgestart en de code bij root in modus menu getyped maar daar kwam het bericht "chmod: missing operand after Thomas:Thomas/home/Thomas" terug :(

Geplaatst:

Normaal zou er iets moeten verschijnen als je ctrl-alt-f1 gelijktijdig indrukt.

Probeer het volgende eens. Doe het op dezelfde manier als daarnet, maar voer nu volgend command in.

sudo chown -Rc thomas /home/thomas

Rc moet wel degelijk met een hoofdletter.

Als dit niet helpt, kan ik je waarschijnlijk niet verder helpen. Mijn kennis van Ubuntu is immers nog niet volledig:sad.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.