Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb nogmaals die crtl+alt+f1 geprobeerd maar niets komt tevoorschijn, enkel een zwart scherm dat blijft staan.

Heb dan maar die command geprobeerd maar opnieuw dezelfde return: "missing operand after...."

alle sinds bedankt om je tijd erin te steken ;) ik zal nog wat rondzoeken en anders: bye linux :D

Geplaatst:

alle sinds bedankt om je tijd erin te steken ;) ik zal nog wat rondzoeken en anders: bye linux :D

Spijtig, dat ik niet kon verder helpen.

Ik gebruik al meer dan een jaar ubuntu en het is een heel goed en veilig besturingssysteem!

Geplaatst:

eumh, mss een heel domme vraag. Maar hoe verwijder ik nu deze partitie en de grubloader(voor de dual boot) zodat ik het gewoon nog eens opnieuw kan proberen installeren ?

Geplaatst:

Om alles terug in de oorspronkelijke staat te brengen heb je volgende dingen nodig:

- je windows cd-rom

- gparted

Maak voor de zekerheid ook eerst een backup van je windows ;-).

Eerst dien je de ubuntu-partitie te verwijderen. Hiervoor kan je Gparted gebruiken.

Download het iso-bestand en brand het op een cd-rom.

Start de pc op via de gparted-cd.

Kies je harde schijf en selecteer de partitie die je wil verwijderen.

Verwijderen doe je via de rechtermuisknop en kiezen voor delete.

Daarna zul je waarschijnlijk je harde schijf opnieuw de juiste grootte moeten geven.

Bewaar je aanpassingen en sluit het programma af.

Nu moet je de grubloader nog aanpassen.

In windows xp moest je dit doen via fixmbr, maar bij vista en windows 7 is dit iets anders blijkbaar.

Ik gebruik echter geen windows 7 dus heb ik het even opgezocht.

Hier en hier vind je meer informatie.

Normaal zou nu alles terug in orde moeten zijn.

Geplaatst:

owla,

ik heb zelf wat geprobeerd, bij de installatie de huidige plaats waar ubuntu stond geinstalleerd verwijderd en deze dan weer als root aangeduid om opnieuw op te installeren. Dit is blijkbaar gelukt want nu werkt Ubuntu YIHOO :D

enige probleem nu nog is da bij de dual loader er 2keer Ubuntu staat, de oude en de nieuwe, nu hier nog een oplossing voor zoeken en dan is alles in orde :P maar dat kan volgens mij niet moeilijk zijn.

heel erg bedankt Jürgen ;)

kan eindelijk beginnen linux te verkennen

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.