Ga naar inhoud

internet valt soms uit (telenet mensen kunnen het niet oplossen)

pbr 001

Aanbevolen berichten

Hey,

dus het probleem...

Als ik in een browser (firefox) bijvoorbeeld veel foto's tegelijk open (op een forum met feel grote foto's op één pagina of in google maps (enkel bij de satelliet beelden)) of als er met meerdere laptops tegelijk gewerkt worden dan valt het internet soms (soms is het heel gevoelig en soms werkt het perfect) weg. Het vreemde is dat msn nog wel werkt en er dus eigenlijk nog wel een internet verbinding is. Als het internet weg valt, valt het weg voor alle computer op ons draadloos netwerk. om het internet terug op gang te krijgen moet ik de modem resetten (lees: uit het stopcontact trekken).

nu, onze modem was verouderd en is vervangen geweest, hetzelfde voor de internet versterker maar het probleem blijft. omdat digitale tv en telefoon nog wel werken ligt het probleem niet bij de provider (zegt de telenet mens). Diezelfde persoon zegt dat het mss aan onze antivirus programma ligt (McAfee security center). Nu zitten wij al heel leng met dat probleem en het houd aan en word stevig irritant.

wat is hier mis?

aangepast door pbr 001
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vroeger precies dezelfde router die nu alleen dient als access-point.

De reden was dat internet regelmatig uitvalt.

Ik heb nu meer dan 1 jaar een andere Belkin N router en het is niet meer gebeurd tenzij externe probleem bij Telenet zelf.

Nu gebruik ik Belkin N als hoofdrouter en Belkin G als access-point en werkt prima.

Spijtig genoeg is de diezelfde Belkin N model niet meer te krijgen doch Belkin heeft wel een andere model van de N type. je hebt nu G type.

G type moet 54 Mbps delen door aantal computers / laptops en dat is teweinig als je meer dan 2 computers hebt althans voor die model.

N Type moet 200 Mbps delen en dat is meer dan voldoende voor 10 computers, laptops, Wii enz.

Wat Telenet zegt van McAfee zegt is larie koek want we hadden vorig jaar op alle computer, laptop enz die McAfee security center gehad en dat zonder problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou het beste zijn om een nieuwe router te kopen. Je moet de uwe niet weggooien want je kan die nog gebruiken als access-point en dus extra antenne.

Het kan ook bij slechts 1 computer gebeuren en dat heeft ook te maken met de hogere snelheden die Telenet nu gebruikt dat uw model moeilijk mee heeft.

Daarbij is Belkin N in staat als Telenet zelf uitvalt dan Belkin N weer in orde brengt zodra er weer verbinding is wat niet zo is bij uw Model.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.