Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo

Vorig week is mijn videokaart gecrasht. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om een serieus upgrade door te voeren en direct een nieuw moederbord, processor, ram en videokaart te vervangen. Ik heb 2 harde schijven in raid0 configuratie. Kan ik die gewoon inpluggen in het nieuwe moederbord? Of kan ik tog beter een clean instal doen van windows 7 en opnieuw beginnen?

Indien ik beter een clean instal moet maken is er een mogelijkheid om een image van mijn pc te maken? Zodat ik al die kleine twaeks en programma's niet weer moet opsporen en opnieuw instellen?

Alvast Bedankt

Sai

Geplaatst:

Je kan het proberen de kans is klein dat windows 7 opstart.

Veel kans dat je volledig opnieuw moet installeren.

Als er gegevens nodig hebt dan ka je met de onderstaande uw data overzetten naar een andere pc.

Download dit

Brand de image op cd of dvd

Start de computer op en zorgt dat de bios de cdrom of dvdrom als eerste boot ingesteld is.

Bij herstart moet je kiezen live-cd (dat is standaard zo ingesteld)

Het zal even duren en dan komt je in een windows achtige scherm.

Nu kan je data overzetten naar een andere pc of externe schijf of usb-stick enz.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.