Ga naar inhoud

Dillema

Winnuh

Aanbevolen berichten

• Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Tenzij die een server heeft met een paar tera op natuurlijk.

Echter zou ik dan eerder voor een combo van deze OCZ gaan. Samen in RAID 0 en je systeem is super snel.

Raptors zijn natuurlijk groter, dan nog is zo 1 SSD (of 2 40GB intels) als boot + een F3 sneller. Alles heeft zijn voor en nadelen.

BTW: Je moet maar is op youtube zoeken.. voldoende filmpjes die een raptor laten zien en vooral horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik 1,5 Gb harddisk had was die snel en toen ik nog veel sneller harddisk was die snel maar kort daarop vindt je alles zo normaal.

Snelheid is relatief als je pas gekocht hebt.

Persoonlijk vind ik OCZ erg duur voor wat je hebt alhoewel ik best begrijp dat windows sneller start. Anderzijds vind ik dat OCZ nogal langzaam van prijs zakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadeel aan de 40GB van intel is de 'trage' schrijfsnelheid. Deze is 'maar' 35 Mb/s. (Nog steeds snel, maar traag voor SSD).

2 Raptors is natuurlijk ook leuk, maar niet direct de beste voor prijs/snelheid.

Dat de SSD's klein zijn is niet erg. Je hebt met 2x40Gb toch 80 Gb. Dit is meer dan voldoende om uw meest gebruikte software op te plaatsen. Je moet die natuurlijk niet vol zetten met stockage data (muziek, films, ...) maar puur met software die veel gebruikt word.

Ik zou het zo doen:

2x SSD als boot + meest gebruikte software

F3 opdelen in 200 en 800 delen en dan de 200 voor software die niet veel gebruikt wordt en de 800 als stockage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toch wel zwaar mijn bedenking.

2 x 4 Gb SDD voor windows en software.

Tot op zekere hoogte kan dat kloppen maar er is ook een maar.

Neem nu CSS4

Adobe zal wel in tweede SDD zetten maar zet ook een heel boel in de eerste.

Of microsoft games kan je onmogelijk in tweede of andere partitie zetten want je moet in de eerste zetten.

In theorie is 40 Gb als eerst partitie ruim voldoende maar we moeten ook rekening mee houden dat niet iedereen goed moet de computer om kan.

Daarom ben ik meer voorstaander om minimaal 1 x 100 GB SDD te nemen en rest gewone schijven met veel cache die tegenwoordig ook al 64 Mb bedraagt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.