Ga naar inhoud

disconnection

Gast Delusion

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb euphonynet en mijn internet valt steeds uit.

Altijd komt er een rood X. Meestal valt mijn internet ook helemaal uit.

Ik heb al vaak verbinding verbroken en herstelt...

Modum een keer uitgetrokken, even wachten en opnieuw insteken.

Ik heb zo'n antenne voor draadloos internet van D-Link Wireless...

Mijn broer heeft net hetzelfde antenne, alleen heeft hij er geen last van.

Nu dacht ik zo, wat als ik via "Netwerkcentrum -> draadloze netwerken beheren" en daar mijn netwerk volledig verwijderen en opnieuw inzetten?

Enig probleem is, als ik dit wil proberen, dan moet ik mijn netwerkbeveiligigingssleutel hebben.

Ik weet niet hoe ik hieraan geraak. Ik heb al door mijn papieren gekeken,

maar daar staat niets over netwerbeveiligingssleutel op.

Of zou het een andere reden kunnen hebben dat mijn internet steeds uitvalt?

Hij is ook enorm traag bij mij, wat hij bij mijn broer en vader niet heeft.

Ik moet hierbij wel aan toevoegen; een vriend had een programma op mijn computer gezet, waarvan ik die er al heb afgehaald. Sinds hij dat programma op mijn pc had gezet, is mijn internet zo trager geworden...

Het programma heet: Bonjour.

Hier 'about Bonjour':

Informatie over Bonjour

Bonjour is een netwerktechnologie waarmee computers, apparaten en services in IP-netwerken elkaar automatisch kunnen herkennen zonder dat ze geconfigureerd hoeven te worden. De apparaten herkennen elkaar automatisch op basis van de standaard-IP-protocollen die Bonjour gebruikt, zonder dat het nodig is om IP-adressen in te voeren of DNS-servers te configureren.

Systeemvereisten

Voor Bonjour is Windows 2000/2003, Windows XP of Windows Vista vereist. Zorg dat u met Windows Update het meest recente Service Pack voor uw computer hebt geïnstalleerd.

Bonjour is een netwerkprotocol dat netwerkpakketten verstuurt en ontvangt via UDP-poort 5353. Als op uw computer een persoonlijke firewall actief is, moet u ervoor zorgen dat UDP-poort 5353 open is om Bonjour goed te laten werken. Sommige firewalls blokkeren Bonjour-pakketten gedeeltelijk. Als er zich af en toe problemen voordoen, controleert u de firewallinstellingen en gaat u na of Bonjour is opgegeven als uitzondering en toestemming heeft om binnenkomende pakketten te ontvangen. Als u Bonjour installeert op Windows XP met Service Pack 2 en hoger, wordt de Windows-firewall automatisch goed geconfigureerd.

Bonjour installeren

Bonjour voor Windows 1.0.6 wordt aanbevolen voor alle gebruikers van Bonjour voor Windows, aangezien deze versie belangrijke stabiliteitsverbeteringen bevat.

Dubbelklik op het installatieprogramma van Bonjour en volg de instructies op het scherm.

Als Java ontbreekt tijdens de installatie of als u besluit om Java later te installeren, moet u een herstelinstallatie van Bonjour voor Windows uitvoeren om ervoor te zorgen dat de Java Bonjour-bibliotheken correct zijn. Om een herstelinstallatie uit te voeren, opent u het onderdeel Software in het Configuratiescherm, selecteert u Bonjour in de lijst en klikt u op Wijzigen/Verwijderen. Kies vervolgens Herstellen en volg de instructies op het scherm.

Bonjour-componenten

Bonjour voor Windows bevat een plugin waarmee Internet Explorer gepubliceerde HTTP-servers kan herkennen. Klik op het pictogram Bonjour in de werkbalk van Internet Explorer om bladeren via Bonjour in te schakelen. Als er zich in uw lokale netwerk Bonjour-apparaten bevinden met ingebouwde HTTP-servers (webservers), verschijnen deze in de lijst.

De wizard Bonjour-printer wordt eveneens geïnstalleerd. Hiermee kunt u vanaf Windows-computers afdrukken op printers die via Bonjour op het netwerk zijn aangesloten, inclusief gedeelde USB-printers die zijn aangesloten op AirPort Extreme- of AirPort Express-basisstations. Sinds de introductie van Bonjour door Apple in 2002 bieden alle bekende merken netwerkprinters ondersteuning voor Bonjour. Dankzij de wizard Bonjour-printer kunnen Bonjour-printers ook op Windows-computers moeiteloos worden herkend en worden gebruikt om af te drukken.

Bekende problemen

Bij een klein aantal VPN-clients (Virtual Private Network) treden conflicten op met Bonjour. Als u merkt dat netwerkservices niet langer beschikbaar zijn of u niet meer kunt afdrukken op gedeelde Bonjour-printers, kunt u zich het beste afmelden bij VPN.

Meer informatie

Bonjour wordt vaak samen met software van andere fabrikanten geïnstalleerd om diverse toepassingen van netwerkvoorzieningen te voorzien zonder dat configuratie is vereist. Als u een versie van Bonjour hebt die de hierboven genoemde Internet Explorer-plugin en wizard Bonjour-printer niet bevat en u deze componenten wel wilt gebruiken, kunt u het complete Bonjour voor Windows-pakket downloaden vanaf de Apple website via <http://www.apple.com/nl/bonjour/> (Nederland) of <http://www.apple.com/benl/bonjour/> (België).

Ontwikkelaars die de Bonjour-technologie aan hun programma's willen toevoegen, kunnen de Bonjour SDK downloaden. Via <http://developer.apple.com/bonjour/> kunt u meer informatie vinden over het ontwikkelen van producten die Bonjour gebruiken en de SDK downloaden.

Reageren

Als u wilt reageren op Bonjour, kunt u dit doen via <http://www.apple.com/nl/feedback/bonjour.html>.

© 2008 Apple Inc. Alle rechten voorbehouden. Apple, het Apple logo en AirPort zijn handelsmerken van Apple Inc., die zijn gedeponeerd in de Verenigde Staten en andere landen.

Bijgewerkt op 28 oktober 2008.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bonjour heeft niks met uw internet te maken.

Voor Vista:

Netwerkcentrum

Klik bovenaan op aanpassen

Geef in vakje de naam van de router

Vink particulieren aan.

Klik volgende en dan sluiten

Klik onderaan op:

Netwerkdetectie: ingeschakeld

Bestand delen: ingeschakeld

Openbare mappen: ingeschakeld

Wachtwoord: uitgeschakeld

Klik op draadloos netwerk beheren

Klik op de modem

Klik op verbinding indien aanwezig.

Sluiten

Om de key sleutel te hebben moet je naar uw router gaan.

Open de browser en typ 192.168.1.1 of 192.168.2.1

Als je nooit in de router ben geweest dan moet je wachtwoord blank houden.

Ergens bij Wireless (eventueel geavanceerd) moet je de sleutel vinden.

Eventueel dient je de mac adres toe te voegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heeft het probleem nog niet verholpen...

Ik heb

Netwerkdetectie: ingeschakeld

bestand delen: ingeschakeld

openbare mappen delen: ingeschakeld (alleen openen)

printers delen: ingeschakeld

met wachtwoord beveiligd delen: uitgeschakeld

media delen: uitgeschakeld

PS: ik kan maar niet in 192.168.1.1 geraken. (2.1 doet niets).

De gebruikersnaam en (ook zonder) passwoord van me internetprovider is het niet... Hmm?

Ik heb ook een HJT-logje gedaan:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2

Scan saved at 19:07:44, on 19-1-2010

Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)

MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18865)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\Windows\system32\Dwm.exe

C:\Windows\Explorer.EXE

C:\Windows\system32\taskeng.exe

C:\Program Files\AVG\AVG9\avgtray.exe

C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe

C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe

C:\Program Files\Windows Live\Contacts\wlcomm.exe

C:\windows\ehome\ehtray.exe

C:\Windows\ehome\ehmsas.exe

C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe

C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Bing

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Hotmail, Messenger, nieuws en entertainment vind je op MSN.nl

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = Hotmail, Messenger, nieuws en entertainment vind je op MSN.nl

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = Bing

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Bing

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Hotmail, Messenger, nieuws en entertainment vind je op MSN.nl

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

O1 - Hosts: ::1 localhost

O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll

O2 - BHO: (no name) - {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB} - (no file)

O2 - BHO: Windows Live Aanmelden - Help - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll

O2 - BHO: Java Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll

O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide

O4 - HKLM\..\Run: [AVG9_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG9\avgtray.exe

O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background

O4 - HKCU\..\Run: [sup_SmartRAM.exe] C:\Program Files\IObit\Advanced SystemCare 3\Sup_SmartRAM.exe

O4 - HKCU\..\Run: [ehTray.exe] C:\Windows\ehome\ehTray.exe

O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOCAL SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOCAL SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETWORK SERVICE')

O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office10\EXCEL.EXE/3000

O13 - Gopher Prefix:

O20 - AppInit_DLLs: avgrsstx.dll

O22 - SharedTaskScheduler: Windows DreamScene - {E31004D1-A431-41B8-826F-E902F9D95C81} - C:\Windows\System32\DreamScene.dll

O23 - Service: Ati External Event Utility - ATI Technologies Inc. - C:\Windows\system32\Ati2evxx.exe

O23 - Service: AVG Free E-mail Scanner (avg9emc) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgemc.exe

O23 - Service: AVG Free WatchDog (avg9wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgwdsvc.exe

--

End of file - 3595 bytes

aangepast door Delusion
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, als je nog nooit in uw router ben geweest dan is het meestal zo:

Voorgestelde admin zo laten en wachtwoord leeg.

Als je toch wachtwoord hebt ingegeven dan is dat niet van uw provider want uw provider staat los van alles. Mogelijk heeft uw vriend een wachtwoord ingegeven.

De wachtwoord kan je verwijderen door de router te resetten door met een klein nageltjes achter de router in een klein gaatje te duwen tot de lichtjes knipperen en eventueel nog eens doen. Dan wordt alles terug gezet naar fabriekinstelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.