Ga naar inhoud

telenet router ==> geen internet

jestro

Aanbevolen berichten

best lijkt het me om even in te loggen op de router interface.

deze zit meestel ergens op:

192.168.1.1

192.168.50.1

192.168.123.254

kijk hier even bij de netwerk statistieken of de router een geldig ip adres verkrijgt van de modem. In het ander geval kan het wel zo zijn.

Indien je een nieuwe modem heb zit hier al een router in verwerkt.

Wanneer deze zijn DHCP ip adressen gaat uitkeren gaat deze in de soep lopen met de ip's van de 2de router.

Ik heb idd een nieuwe router met modem van telenet. Ik had de extra router aangekocht om betere ontvangst te hebben (de modem + router van telenet staan in de kelder) + om nog extra toestellen op het netwerk te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt dus 2 routers als ik goed begrijp.

De switch en router van telenet in de kelder en waar staat dan de 2de router en hoe is die verbonden met telenet, via de switch of via de router van telenet?

Jep, ik heb 1 router en modem in één van telenet in de kelder.

In de woonkamer komt er 1 kabel binnen. Die heb ik verbonden met een switch. Vanuit de switch heb ik een kabel naar de digirecorder en 1 naar de "nieuwe" router. Als ik dan van de router naar mijn pc wil gaan, lukt dit niet. Ik krijg wel ip-adres van de router, maar het internet werkt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je opstelling gaat volgens mij niet echt werken vrees ik...

Aangezien je digicorder rechtstreeks moet op de modem zitten.

De correcte opstelling voor jouw is als volgt:

modem telenet ---> switch ---- > router ---> eventueel nog switch in de woonkamer

kortom vanaf de switch in de kelder moet dan kabel naar de digicorder vertrekken want deze moet een extern ip adres krijgen.

Tegen over de computers mogen achter de router zitten.

Vergeet niet een switch aangesloten op een router blijft interne ip's geven.

Het probleem dat jij hebt is dat de DHCP van beide routers door elkaar lopen.

Dit is alleen op te lossen door in te loggen op de router zoals al eerder vermeld.

en de standard gateway en DHCP range anders in te stellen als de vorige router...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus: moden en router in 1 toestel van telenet staat in de kelder. Van daar gaat 1 kabel naar de switch in de woonkamer. Op die switch zit je digicorder en je 2de router.

Als je de pc rechtstreeks op de switch aansluit, kan je dan op internet?

Indien ja, open dan het opdrachtprompt, typ ipconfig /all en druk enter.

Noteer de ip adressen van je pc, de default (standaard) gateway, het subnetmask en de dns servers.

Verbreek de verbinding tussen de D-Link router en de telenet switch.

Verbind dan de pc met de D-Link router, typ ipconfig /renew en druk enter.

Typ dan opnieuw ipconfig /all en druk enter.

Als de standaard gateway nu hetzelfde ip weergeeft als op de switch heb je een probleem.

Open je browser en typ het ip van de standaard gateway in de adresbalk om naar de instellingen van de D-Link router te gaan.

Daar zoek je naar de instellingen van de WAN verbinding en zet, indien mogelijk, het ip en de dns op automatisch.

Ga dan naar de LAN instellingen en wijzig daar het local ip naar 192.168.10.1

Bewaar de instellingen en doe vervolgens een ipconfig /renew en ipconfig /all

Nu zou de standaard gateway op 192.168.10.1 moeten staan.

Verbindt de D-Link opnieuw met de telenetswitch, wacht even en probeer dan of je op internet kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.