Ga naar inhoud

wmpnetwk.exe 100%cpu!!!

zoro

Aanbevolen berichten

hallo

heb van vandaag een probleem met windows mediaplayer.

hoe ik mijn pc opstart en wel en goed aangemeld ben,gaat mijn cpu naar 100%!

ook is mijn fysiek geheugen(2gig)voor 100%belast!ben gaan kijken in taakbeheer en vond daar wmpnetwk.exe met die 100% belasting...als ik hem uitschakel begint hij na een tijdje gewoon opnieuw.in windows mediaplayer zie ik telkens staan mediabibliotheek bijwerken?ik weet geen raad meer hiermee!!is dit het gevolg van een update van windows??graag een reactie.

heb windows 7 64bit

vriendelijke groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ergens in de instellingen van WMP aangevinkt dat de mediabibliotheken automatisch moeten bijgewerkt worden bij het opstarten? Die moet je dus uitvinken.

Ik weet niet zo direkt waar je juist moet zoeken maar als je alle instellingen afloopt, ga het wel vinden.

In bijlage een screen van waar het volgens mij in te stellen is.

De tweede screen toont aan waar je kunt instellen dat er geen wmp bestanden meer gedeeld mogen of kunnen worden waardoor die service normaal gezien gestopt wordt.

Dat moet dan dus op uitgeschakeld staan zoals de screen aangeeft.

post-8298-1417703938,4324_thumb.jpg

post-8298-1417703938,5869_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi gasten.

eerst wil ik jullie al bedanken voor de reactie.ik had zelf al eens gekeken in de instellingen van media player.deze functies stonden al uitgeschakeld...

ik zie vanonder in mediaplayer:mediabibliotheek bijwerken.en volgens mij komt het hierdoor dat mijn cpu op 100% staat.als ik taakbeheer open,dan zie ik daar wmpnetwk.exe met 100% cpu.wanneer ik deze laat stilleggen.komt mijn cpu metteen tot rust!open ik opnieuw mediaplayer begint alles van vooraf aan.heb ook al via start en uitvoeren services.msc en dan mediaplayer uitgeschakeld(network sharing)maar durf ik mediaplayer openen begint het weer opnieuw!

iemand nog een idee?

alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reactie verwijderd omdat het voorgestelde niet werkt.

Ik ben nog volop bezig om een oplossing te vinden.

Wat ik al gevonden heb is dat het te maken zou hebben met dat mediabibliotheek update in een loop terecht komt als er onherkenbare file's in je media mappen zouden staan.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi jean-pierre

ik ben gisteren nog laat bezig geweest met pc...

ik moet toegeven dat ik zowat in elke map,b.v. video's documenten,afbeeldingen,muziek.overal dezelfde mappen terug vind...

is dit een slordigheid van mezelf,of heeft dit ook te maken met een instelling?

ik zal even een voorbeeld geven:in de map afbeeldingen staat 1map met afbeeldingen,1map met openbare afbeeldingen,lokale schijf c,en nog eens een map met c users.ik denk dat dit niet goed is...kan ik deze mappen verwijderen?

als media bibliotheek de map video's gaat importeren en daar staat een map met lokale schijf c in,zal het wel normaal zijn dat hij dan op hol slaat.begrijp alleen niet hoe die mappen daar zijn ontstaan.

nogmaals bedankt voor de reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer dergelijke zaken altijd zelf een beetje in de hand te houden.

Namelijk in de map afbeeldingen staan er daadwerkelijk ALLEEN afbeeldingen,map muziek hetzelfde,video hetzelfde.

Ik denk dat WMP nogal slordig omspringt met dat soort zaken.

Ik vermoed dat het veilig is om die submappen die er niet horen te verwijderen.

Wat eventueel een optie kan zijn is een totaal andere player gaan gebruiken en wmp gewoon uitschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi jean- pierre

ik heb grote kuis gehouden op mijn pc...

heb alle mappen op z'n plaats gezet zodat mediaplayer deze niet meer meelaat in de bibliotheek.

ik ben dan ook verlost van mijn hoge cpu gedrag.

wil jullie dan ook erg bedanken voor de hulp die ik heb gekregen!

vriendelijke groeten en nogmaals bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.