Ga naar inhoud

office excel

Gambler

Aanbevolen berichten

Als lid van een Seniorenvereniging hou ik de uitslagen bij van onze bowlingcompetitie met behulp van de toepassing "excel" van Office 2007. De eindstand van deze competitie wordt opgemaakt op basis van de 20 beste resultaten van iedere deelnemer.

Ik doe dat momenteel via: sorteren en filteren en dan via getalfilter aangepast met de optie 20.

Echter, wanneer bij een speler zijn laagste score ( Bv. 100 punten) meer dan eens voorkomt krijg ik een verkeerd resultaat daar excel deze laagste scores allemaal meeneemt in het resultaat. ( 100 punten wordt 2 of 3 maal meegeteld) .

Kan iemand me helpen om deze "foutrekening" te vermijden.

Met dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

mischien kan dit je op weg helpen:

Filteren op unieke waarden

1. Selecteer het cellenbereik, of zorg ervoor dat de actieve cel zich in een tabel bevindt.
  2. Klik op het tabblad Gegevens, in de groep Sorteren en filteren, op Geavanceerd. default.aspx?AssetID=ZA101654081043
  3. Voer in het dialoogvenster Uitgebreid filter een van de volgende handelingen uit:

1. Klik op Lijst in de cel filteren om het cellenbereik of de tabel te filteren.
    2. Als u het resultaat van de filterbewerking wilt kopiëren, voert u de volgende handelingen uit:
      1. Klik op Kopiëren naar andere locatie.
      2. Geef in het vak Kopiëren naar een celverwijzing op. Als alternatief klikt u op Dialoogvenster samenvouwen default.aspx?AssetID=ZA060444891043 om het dialoogvenster tijdelijk te verbergen, selecteert u een cel in het werkblad en klikt u op Dialoogvenster uitvouwen default.aspx?AssetID=ZA060458101043.

[*]Schakel het selectievakje Alleen unieke records in en klik op OK. De unieke waarden uit het geselecteerde bereik worden naar de nieuwe locatie gekopieerd.

Laat hier eens weten of dit helpt, ik controleer later nog wel eens het forum.

Succes!

Jupi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

mischien kan dit je op weg helpen:

Filteren op unieke waarden

1. Selecteer het cellenbereik, of zorg ervoor dat de actieve cel zich in een tabel bevindt.
  2. Klik op het tabblad Gegevens, in de groep Sorteren en filteren, op Geavanceerd. default.aspx?AssetID=ZA101654081043
  3. Voer in het dialoogvenster Uitgebreid filter een van de volgende handelingen uit:

1. Klik op Lijst in de cel filteren om het cellenbereik of de tabel te filteren.
    2. Als u het resultaat van de filterbewerking wilt kopiëren, voert u de volgende handelingen uit:
      1. Klik op Kopiëren naar andere locatie.
      2. Geef in het vak Kopiëren naar een celverwijzing op. Als alternatief klikt u op Dialoogvenster samenvouwen default.aspx?AssetID=ZA060444891043 om het dialoogvenster tijdelijk te verbergen, selecteert u een cel in het werkblad en klikt u op Dialoogvenster uitvouwen default.aspx?AssetID=ZA060458101043.

[*]Schakel het selectievakje Alleen unieke records in en klik op OK. De unieke waarden uit het geselecteerde bereik worden naar de nieuwe locatie gekopieerd.

Laat hier eens weten of dit helpt, ik controleer later nog wel eens het forum.

Succes!

Jupi

Bedankt voor uw snelle reactie maar spijtig : dit is niet de oplossing. Met de keuze :" Alleen unieke records" worden alle score's gefilterd en niet alleen de laagste van de reeks. De hogere score's moeten wel meegerekend worden ook al komen ze meermaals voor in de reeks. Het is enkel de de 20 ° score's van de reeks die slechts éénmaal mag opgenomen worden. ( Bv.: 130, 130, 125 ,125,,120,120, 135,136,137,138 , 140 ,140,142,143,144,145,146,147,148,100,100,100,100.

De score's 130, 125 120 en 100 komen meer dan eens voor in de reeks. 130, 125, 120 mogen wel allemaal opgenomen worden; maar de 100 slechts éénmaal.( 100 = de 20 ° hoogste score.)

Misschien weet u toch nog raad..

Nogmaals bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.