Ga naar inhoud

Met virtuele knop CMD-bestand runnen + afsluiten (start-menu)

Gast b0ries

Aanbevolen berichten

Na mijn avontuurlijke post, heb ik nu de meeste dingen opgelost.

Om de specificaties even erbij te halen:

• Computer met XP home (wired)
  • Laptop met Vista home premium (wireless)
  • Xbox 360 (wireless)
  • Netwerk HDD Ximeta NDAS(wired)
  • Printer via Digitus DN-13008 (wired)
  • Router Sitecom 54g Turbo (802.11B/G, ingesteld op G)

Allemaal een vast IP adres, behalve de HDD, daar kan't niet mee.

Het mediacenter van vista werkt prima! Is alleen wat langzaam door de draadloze verbinding, maar werkt.

De computers synchroniseren d.m.v. Synctoy 2.0 de gegevens bij opstarten, afmelden/afsluiten/opnieuw opstarten van de computer.

Het afmelden/afsluiten/opnieuw opstarten gaat enkel alleen, door het programma met een cmd-bestand te runnen, d.m.v. een snelkoppeling op het bureaublad. Hierbij runt ie eerst het programma, om vervolgens de computer te afmelden/afsluiten/opnieuw opstarten. Dit heb ik in elkaar gezet, zodat beide computers dezelfde bestanden behouden.

Nu wil ik dit CMD-bestandje plaatsen onder de virtuele afsluit/afmeld/opnieuw-opstart-knoppen (Start-menu) van windows. Ik heb geen flauw idee waar ik die aanpassing kan maken, zeker omdat gpedit.msc op home-versies niet werkt.

Een zwervend profiel had mooi geweest, heb alleen geen idee hoe dit in te stellen, en waarschijnlijk zit er weer een beperking aan de home-versie. Er is me ook al aangeraden om een 'globale hook' te plaatsen, 'die het afsluitbericht van Windows onderschept (dan moet alleen een programma in't geheugen blijven)' of de gegevens aanpassen in het register...

Ik heb alleen geen idee hoe'k een 'globale hook' moet plaatsen, of welke aanpassingen in het register ik moet doen. In de bijlage zit een bestandje met dingen die aangepast kunnen worden in het register, deze is van windows vista.

Some1 help me out plz?

Windows Vista Group Policy Settings.xls

aangepast door b0ries
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Ben nog steeds zoekende. Denk dat'k van de zomer maar windows 7 ultimate upgrade ga kopen, en't dan via groepsbeheer ga doen. Heb nu als tijdelijke oplossing de icons in start-menu verborgen, en de icons op't bureaublad gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.