Ga naar inhoud

Xbox 360 moet NDAS netwerk-HDD herkennen

Gast b0ries

Aanbevolen berichten

De specificaties:

• Computer met XP home (wired)
  • Laptop met Vista home premium (wireless)
  • Xbox 360 (wireless)
  • Netwerk-HDD Ximeta NDAS(wired)
  • Printer via Digitus DN-13008 (wired)
  • Router Sitecom 54g Turbo (802.11B/G, ingesteld op G)

Allemaal een vast IP adres, behalve de HDD, daar kan't niet mee.

Het mediacenter van vista werkt prima! Is alleen wat langzaam door de draadloze verbinding, maar werkt.

Nu wil ik dat de Xbox360 ook de bestanden op de netwerk-HDD kan lezen, zonder dat ik daarbij een computer hoef aan te zetten. De bestanden van de Laptop en computer worden namelijk naar deze harde schijf gesynchroniseerd, dus ze staan ook allemaal daarop (als backup, maar ook als synchronisatiemiddel van de twee computers).

Iemand enig idee hoe je een NDAS netwerk-HDD zichtbaar kan maken op je Xbox 360?

aangepast door b0ries
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Hm.. Tsja, dan moet ik alleen nog wel weten hoe'k dat zou moeten installeren. Twonkymedia schijnt heel makkelijk te gaan.

Hoe zou ik het aan moeten pakken? Moet ik er een bepaald besturingssysteem op installeren ofzo? Geen idee hoe't in z'n werk gaat...

aangepast door b0ries
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe installeer je Twonkymedia?

Haha, ja dat weet ik dus ook niet:P Ik las op verschillende fora dat dat de makkelijkste oplossing was. Ja en ik heb een NDAS-schijf, dat schijnt alles nog meer te vermoeilijken... ik ga iig even een firmware-update doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is misschien een mooi gratis alternatief.

Hoe je dit installatie en dergelijke doet weet ik zelf ook niet :-).

Misschien vind je via google wel een goede tutorial.

Lol, de link werkt niet op de een of andere manier. Heb'm even in google gezocht, doet't nu wel.

Tsja, maar volgens mij is dat meer een server die je vanaf je pc draait... en dat's niet mijn bedoeling! Ik wil dat de pc's uit blijven, maar dat ik met alleen de netwerkschijf aan dingen kan afspelen op de xbox! Een soort 'media-center'.. vraag me af of'k dat kan maken van een NDAS schijf. Met een NAS schijf schijnt't wel te kunnen, maar ik kom'r niet echt uit met NDAS.

aangepast door b0ries
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.