Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De adapter (om accu op te laden) van mijn Dell laptop heeft het na 1,5 jaar begeven. Ik gebruik daarom nu een multi adapter, één die je op verschillende laptops kan aansluiten. Nu heb ik horen zeggen dat dit zeer slecht is voor je accu / laptop, omdat soms het aantal Volt + Ampère van de adapter en laptop niet overeenkomen. Zou iemand mij willen zeggen of dit waar is? En of ik mijn multi adapater kan/mag gebruiken met mijn laptop?

Dit zijn de gegevens:

Multifunctionele adapter

Merk: DLH

Model: EA10953

AC INPUT: 100-240V ~ 2,5A, 50-60Hz

DC OUTPUT: 18-24V ~ 4.75A & 90W MAX.

19V - 90W MAX

Laptop

Merk: Dell

Model: Inspiron 1525

Input: 19,5V ~ 3,34A

Is het verstandig om deze adapter te gebruiken voor bovenstaande laptop? Of kan dit voor oververhitting of andere schade zorgen? Graag jullie mening.. :)

Geplaatst:
Logisch eigenlijk. Een originete adapter levert precies wat de laptop nodig heeft.

Een universele kan daar lichtjes van afwijken maar zolang de afwijking niet te groot is, zal dit geen problemen opleveren.

En dat is nu net mijn vraag: is de afwijking van de multi adapter in mijn geval aanvaardbaar?
Geplaatst:

De moderne adapters regelen automatisch hun output in functie van de gevraagde input door de laptop. Binnen hun grenzen natuurlijk.

Jou laptop vraagt 19,5V en 3,34A. Dit valt binnen de grenzen van de adapter en je laptop zal dus perfect werken en de batterij zal geen schade oplopen.

Een laptop die bvb 20V en 4A nodig heeft, zal perfect werken met de universele adapter maar niet met jou originele adapter.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.