Ga naar inhoud

Onbekend netwerk (toegang alleen lokaal netwerk)

equestrian

Aanbevolen berichten

Helaas heb ik geen toegang meer tot internet via de desktop (wel via draadloze laptop). Gisteren ook af en toe probleem dat IE niet wilde starten maar firefox wel :stupid: Raar maar waar.

Via een progje (iets met cleaner of doctor/dokter in de naam) weer opgelost. Vanmorgen ook geen problemen. In de middag was de verbinding weg. Had Norton verwijderd (incl alle bijbehorende onderdelen) en opnieuw opgestart incl een windows update.

Maar nu geen internet verbinding meer. Al van alles geprobeerd. Opgezocht via google (lang leve de draadloze laptop die wel werkt)

Er is wel verbing met een onbekend netwerk :dong: en toegang alleen lokaal netwerk....... Veel oplossing gevonden, maar niets waar ik wat mee kan helaas. Zelfs diverse keren via herstelpunt het systeem herstellen werkt niet.

Via netwerkcentrum het onbekend netwerk al omgezet van openbaar naar particulier om zo alle apparaten te zien en misschien zo iets te kunnen doen maar ook dit werkt niet.

De router werkt volgens mij wel omdat ik wel kan bellen en draadloos via laptop kan internetten. Ook bij eigenschappen staat dat alles correct werkt. Maar goed lang verhaal kort

desktop

windows vista

onbekend netwerk

toegang alleen lokaal netwerk.

Wie o wie kan mij helpen en een (niet al te moeilijk) antwoord geven?

Ben geen digibeet maar meer een gebruiker ipv programmeur

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke router gebruik je? Merk en model graag zodat we heel gericht kunnen helpen.

Geef in de eerste plaats jouw netwerk een naam die je zeker herkent en vink de optie "broadcast ssid" (ssid uitzenden) aan (instellen in de router).

Heb je je eigen netwerk beveiligd? Staat het mac adres van de desktop in de lijst van toegelaten pc's? Zowel voor verbinding net het netwerk als voor toegang tot het internet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke router gebruik je? Merk en model graag zodat we heel gericht kunnen helpen.

Geef in de eerste plaats jouw netwerk een naam die je zeker herkent en vink de optie "broadcast ssid" (ssid uitzenden) aan (instellen in de router).

Heb je je eigen netwerk beveiligd? Staat het mac adres van de desktop in de lijst van toegelaten pc's? Zowel voor verbinding net het netwerk als voor toegang tot het internet?

Router: KPN experia box

Hoe kan ik netwerk eigen naam geven en de optie broadcast ssid aanzetten? Instellen via de router lijkt heel mooi, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen.

Weet niet of eigen netwerk beveiligd is. Moet haast wel want zonder wap adres kan je niet op het netwerk komen. Ik heb trouwens geen mac. Hoe kan ik zien of de desktop in de lijst met toegelaten pc's staat? De desktop is gedraad en niet draadloos zoals de laptop.

Hoop dat je het nog snapt

Alvast bedankt voor een reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een mac adres is een uniek fysiek adres dat is toegkend aan je netwerkkaart. Dit mac adres wordt bij de fabricage in de netwerkkaart "ingebakken".

Een IP adres daarentegen is een logisch adres en kan veranderen naargelang het netwerk waarop je aansluit.

Als je een WEP of WPA sleutel moet ingeven om op je netwerk te komen, is het wel beveiligd.

Je kan dit normaal ook zien in het netwerkcentrum bij de eigenschappen van de draadloze verbinding.

Als een bedrade verbinding hebt naar de router, heb je normaal geen problemen met netwerknaam en WEP of WPA sleutels want die zijn enkel voor draadloze verbinding.

Om Norton goed te verwijderen moet je dit doen met de Norton removal Tool

Heb je dit gedaan?

Staan de instellingen voor IP verkrijgen en dns servers op automatisch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx voor je reactie en je hulp.

Ik heb gewoon de hele pc terug gezet naar de fabrieksinstellingen (backup gemaakt natuurlijk) en ik heb nu weer internet op mijn desktop. Waar de fout lag weet ik niet.

Ik zal zeker je de nortom removal tool gebruiken wanneer mijn abonnemente op norton is afgelopen. Die is nl nu ineens ook weer 60 dagen ;-)

Denk je dat het probleem daardoor ontstaan kan zijn?

Nu is recovery manager nog bezig om alle instelingen ed terug te zetten, maar ik hoop dat het oude probleem niet weer opduikt ;-)

Nogmaals heel erg bedankt dat je tijd en moeite wilde doen om mij te helpen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.