Ga naar inhoud

Snelheid powerline

TSAR

Aanbevolen berichten

In de garage heb ik een Netgear WiFi Router WNDR3700 (gigabit router), waarop een powerline 85Mbit is aangesloten. In de woonkamer heb ik dus de andere powerline, die aangesloten is op een gigaswitch (Netgear GS105GE). Op deze switch zijn alle toestellen aangesloten (TV, receiver, mediaplayer, telenet digicorder). Verder is op de router via cat 5 kabel een NAS aangesloten.

Graag had ik nu vernomen wat de exacte snelheid is van die powerline (zijnde de bottleneck van het netwerk). Dit zou dus 85Mbit moeten zijn, maar zou het dus zeker willen zijn...

Hoe kan ik deze te weten komen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als men spreek van 85 Mbps dan is dat theoretisch snelheid.

Maar in praktijk is dat afhankelijk van de afstand die moet afgelegd worden.

Hoe verder hoe meer verlies.

Daarbij moet je ook rekening mee houden dat je dat ook moet delen met andere computers, netwerkprinter enz.

Dit geldt voor alle methode zoals netwerkkabel, draadloos enz.

Bij draadloos speel ook de muren ijzer enz ook nog extra een rol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt allemaal wat je zegt, vandaar dat ik zou willen weten wat de uiteindelijke snelheid is. Soms heb ik problemen met de mediaplayer bij het afspelen van bepaalde films, waarvan ik mij dus afvraag als het probleem niet aan die powerline ligt...

Ik dacht mijn laptop aan te sluiten aan de powerline (ipv de mediaplayer) en dus via een bepaald programma de snelheid te meten tussen de NAS en mijn laptop.

Is dit mogelijk en zo ja, hoe ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.