Ga naar inhoud

problemen met hardwareversnelling en Vista AERO

Acheron

Aanbevolen berichten

Ik heb je raad gevolgd. Ik heb een driver ge-updated, maar ik merk dat het niets verandert aan de huidige situatie.

Hy wil nog steeds hardnekkig geen score berekenen, ik probeer het altijd opnieuw, en steeds zie je een venstertje met een balkje en als hy dan gedaan is valt dat venstertje weg en gebeurt er niets.

Pfff :P Wat een gedoe voor zoiets simpels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, de computer werkt goed, alleen is het niet mogelijk om hardwareversnelling in te stellen en de spelletjes die standaard bij vista geleverd zijn zoals Chess Titans willen niet goed werken, geen 3D interface en laden zeer traag.

De AERO stijl wil ook niet, maar als de score onder een bepaalde limiet zit (in mijn geval 1 - niet geclasseerd), dan zorgt Vista ervoor dat AERO niet kan gekozen worden.

En zeggen dat mijn score vroeger 3,5 was en dat aero wel werkte en de spelletjes ook.

Verder werkt alles goed. Maar dit is toch wel eigenaardig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, het is een laptop, dus geen videokaart maar een ingebouwde chipset denk ik.

Het probleem is al een hele tijd gaande en is heel plots, letterlijk van de ene minuut op de andere gekomen, maar omdat ik dacht dat het gewoon een instelling was die mss per ongeluk veranderd was heb ik er toen niet verder aandacht aan besteed. Het is pas toen ik merkte dat een spelletje dat ik vroeger kon spelen op de laptop niet meer wilde werken dat ik doorhad dat hardwareversnelling niet meer werd ondersteund via de driver van de videokaart en dat het ook niet meer mogelijk was om Vista Aero te gebruiken. En zo dan ook gezien dat die classificatieindex niet meer kon worden bepaald.

Ik zit hier nu al een paar weken mijn hoofd over te breken. Ik wil jullie allemaal bedanken voor de hulp en het advies, ik vind het enkel jammer dat ik daarmee nog steeds geen oplossing heb gevonden.

Ik overweeg om gewoon de laptop te formatteren en Vista terug te installeren. De ellende is dat het weer een goede volle dag gaat nemen om alles terug te installeren, te activeren, en de instellingen terug goed te krijgen + de nodige back-ups bijwerken zodat ik zeker niets verlies aan bestanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt inderdaad alles al wel geprobeerd wat er te proberen valt wat de drivers betreft alleszins,dus een verse installatie zou mischien nog een optie zijn.

Mag ik u nog 1 raad meegeven en zeggen dat het raadzaam is om een degelijk GhostImage (er zijn er ook die gratis zijn)programma aan te schaffen daar dat er voor zorgt dat je niet altijd alles opnieuw moet installeren.

Je zet dan gewoon de gemaakte Image terug die je gemaakt hebt met alle reeds geinstalleerde software en instellingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, ik heb een verse installatie van Windows Vista gedaan.

Ik voelde dat ik nog even moest melden dat de problemen plots van de baan zijn. Nogthans heb ik enkel de driver geïnstalleerd die ik voordien al had geïnstalleerd.

Het was even werk om alle software terug te installeren maar ik ben wel blij dat alles nu weer naar behoren werkt.

Waar het aan lag zal een mysterie blijven denk ik

Merciekes

Acheron

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.