Ga naar inhoud

Verkenner (Explorer) layout wijzigen

Merel 469

Aanbevolen berichten

Is er middel om in Verkenner alle sub-mappen van een directory, tegelijk met één enkele bewerking een identieke layout te geven (dus dezelfde kolommen laten zien)

Of bijvoorbeeld de layout van een map te copieren naar andere "geselecteerde" mappen, door een eenvoudige bewerking.

Ik doe het nu de ene na de andere en dit is omslachtig (menu View/Choose details...)

Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Windows xp gaat dat als volgt

je opent een map naar keuze je stelt deze in hoe je ze geopend wil

miniatuurw

lijst

details

........

je laat deze map openstaan

nadien klik je bovenaan op "extra"

hier klik je dan op "mapopties"

dan de tweede tab bovenaan "weergave"

en vervolgens op "op alle mappen toepassen"

Nu zal elke map openen op de manier die jij gekozen hebt

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Windows xp gaat dat als volgt

je opent een map naar keuze je stelt deze in hoe je ze geopend wil

miniatuurw

lijst

details

........

je laat deze map openstaan

nadien klik je bovenaan op "extra"

hier klik je dan op "mapopties"

dan de tweede tab bovenaan "weergave"

en vervolgens op "op alle mappen toepassen"

Nu zal elke map openen op de manier die jij gekozen hebt

Ik had deze optie reeds opgemerkt. Maar omdat ik reeds veel mappen heb geconfigureerd volgens de verlangde kolommen, heb ik die optie nooit toegepast. Immers de tekst "op alle mappen toepassen" doet vermoeden dat ALLE mappen van de harde schijf op dezelfde manier zullen verschijnen (inclusief deze die voorheen reeds naar wens waren ingesteld).

Die vrees houdt mij tegen om het te proberen, want ik weet niet goed wat te verwachten is. (zal eens op zoek gaan in Help)

Daarom hebben bepaalde programma's zoals bijvoorbeeld FreeCommander het enigszins anders aangepakt en werken ze met zogenaamde "profielen" die men naar wens opmaakt.

Een profiel kan men dan toepassen op een geselecteerde map.

Maar zulke profielen opmaken met FreeCommander is helaas niet zo evident ; bij iedere poging bleef ik... :banghead:

By the way, een TIP :

Er is een klein programma dat toelaat om in Verkenner tevens de grootte van een map te laten zien, wat normaal Verkenner niet toont. Deze zeer nuttige plug-in krijgt meer uitleg op deze webpagina Folder Size for Windows Explorer Je kan het daar ook van downloaden.

De originele "Size" van Explorer is dan niet meer nodig , want de nieuwe Folder Size geeft U alle groottes (mappen + bestanden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.