Ga naar inhoud

Niet functioneren Windows installer

Vosjeplein

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Ik heb windows XP home edition opnieuw geïnstaleerd op de laptop van mijn dochter. Ik wilde de laptop draadloos koppelen aan mijn modem kreeg echter de foutmelding dat windows installer niet aanwezig was en tevens de foutcode 2147023174.

Heb geprobeerd om nieuwe update instaler KB942288-v3-x86 te installeren echter de setup blijft maar onderzoeken.

Wat kan ik doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat hier niet om het netwerk zelf alswel over volgens mij de services voor de windows installer.

Dit is ontstaan nadat ik windows XP Home Edition opnieuw op de laptop heb geïnstalleerd. Omdat onder water windows defender nog was geïnstalleerd kreeg ik hierover een foutmelding. Tevens de foutmelding dat de entryport decodepointer in DLL-bestand KERNEL 32 dll niet te vinden was.

Alle programma's gekoppeld aan windows zijn zeer traag te openen en zoniet toe te passen: Help en ondersteuning, OE7 en IE8 ( zonder netverbinding) word opent zich alleen via de veilige modes in Excel is het olé bestand niet aanwezig. Installeren of wijzigingen van programma's via cd rom niet mogelijk hier ook de melding dat de windows installer of startup.exe niet werkt omdat de services hiervoor niet start.

Ik heb via internet alle aangedragen adviezen uitgevoerd: kijken of de services wel op handmatig staat, of het register goed staat. Alleen de commando's via Dos niet uitgevoerd omdat ik niet meer weet hoe terug te gaan naar de C promt. In Dos staat standaard de regel C:\ documents and settings. Op dit moment zie ik door de bomen het bos niet meer.

Welke gegevens moet hebben om mij te kunnen helpen en hoe vergaar ik deze gegevens.

Alvast bedankt.

Dus volgens mij leekgedachte gaat het hier om een windows probleem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee bij de aankoop was Windows XP Home Edition reeds geïnstalleerd. Doordat deze zeer traag was, 800 mails + tich aantal oude internetbestanden, heb ik deze verwijderd. Echter bij het onieuw opstarten is er iets onderwater mis gegaan. Zie de hierboven aangegeven foutmeldingen. Heb windows met F10 toets , aangegeven in scherm opnieuw met behoud van bestanden en programma's, opniuw laten installeren

Ik ben er nu achter dat het volgens mij gaat om de windows instaler en de hieraan gekoppelde services. Heb opnieuw de instaler 4.5 geprobeerd te installeren maar kreeg juist de fout : kan niet installeren omdat de instalservices niet aanwezig is omdat windows via de veilige modus is opgestart of dat de windows instaler niet goed is geïnstalleerd.

Wat nu. Heb wel gezien dat je iets in Dos kunt invoeren, maar ben hiervoor een leek.

Graag advies, alvast bedankt

Ps

De laptop is van SKY Europe. Op internet bleek deze firma failliet te zijn, dus kan hun ook niet bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, echter het kan niet baten.

Het blijkt dat de voorinstallatie van XP uitgevoerd is met een uitgeklede Home Edition 5.1 met IEP6. Door het binnenhalen toen van de updates is dit gewijzigd in XP2.

De herinstallatie diende dan ook uitgevoerd te worden met IEP6 echter door het behouden van de bestanden en programma's is IEP 7/8 in takt gebleven. Er is dus appels met peren vergeleken met als uitkomst dat de boel het niet meer deed.

Ik heb XP maar opnieuw geïnstalleerd met de fabrieksgegevens en twee dagen druk geweest om alle updates binnen te halen. het werkt weer.

Mijn ervaring: het forum heb je echt nodig als leek, ik heb mijn DOS weer een beetje opgehaald en zal nooit een pc kopen waarop alles voor is geínstalleerd of er moet een installeer CD aanwezig zijn met een herstel setup.

Nogmaals bedankt voor je inzet. Na het lezen van dit bericht kun je afsluiten. Tot de volgende keer.

V

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.