Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

ik denk dat ik het antwoord wel weet

haal eerst alle voedingsgevers uit de pc (dus de voeding en het beeldscherm) wacht even een paar minuutjes en stop daarna de kabeltjes er weer in. probeer nu nog eens op te starten. als het goed is moet hij nu door booten.

dit probleem heb ik soms bij een pc bij mij thuis ook wel eens dat komt omdat bios een fout heeft en als je de voeding gevers erin laat zitten kan bios de fout er niet uithalen. haal je de voeding gevers er wel uit kan hij een lichte reset geven aan je bios, zodat je fout wordt verwijderd uit je bios.

laat het even weten of het gelukt is...

Dus enkel het beeldscherm en de stroomkabel.

Ik heb op het internet gelezen dat een bios reset ook kan helpen, maar is dit niet riskant?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

een bios reset kan helpen maar probeer eerst eens de powerkabel en de monitor kabel een paar minuutjes eruit te halen werkt dit niet doe je een bios reset. bekijk eerst hoe je instellingen staan in je bios zodat je ze allemaal weer gewoon GOED kan instellen na de reset

probeer eerst alleen de kabels los te halen.!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

een bios reset kan helpen maar probeer eerst eens de powerkabel en de monitor kabel een paar minuutjes eruit te halen werkt dit niet doe je een bios reset. bekijk eerst hoe je instellingen staan in je bios zodat je ze allemaal weer gewoon GOED kan instellen na de reset

probeer eerst alleen de kabels los te halen.!!

maar dat is net het probleem. het toetsenbord werkt niet meer, alles krijgt moot stroom v externe hardware, maar ik krig enkel dat roze scherm te zien. Zelf op de functietoetsen reageert i niet_

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar dat is net het probleem. het toetsenbord werkt niet meer, alles krijgt moot stroom v externe hardware, maar ik krig enkel dat roze scherm te zien. Zelf op de functietoetsen reageert i niet_

ook nadat je die kabels eruit heb gehaald?? kun je dan ook niet verder?? (kabels eruit betekend geen bios reset!) normaal zou dat wel moeten gaan.

het kan ook zijn dat een paar condensators op je moederbord zijn doorgebrand maar wil je dit kunnen restaureren moet je wel heel bekend zijn met elektronica want je moet van alles door kunnen meten. en vervangen als het nodig is.

wat het anders is zou ik niet weten. probeer anders eens een bios reset (batterijtje -wat ook in horloges zit- op je moederbord er een tijdje uit halen en er weer terug instoppen)

lukt dat niet dan zou ik het niet weten. :S:S

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook nadat je die kabels eruit heb gehaald?? kun je dan ook niet verder?? (kabels eruit betekend geen bios reset!) normaal zou dat wel moeten gaan.

het kan ook zijn dat een paar condensators op je moederbord zijn doorgebrand maar wil je dit kunnen restaureren moet je wel heel bekend zijn met elektronica want je moet van alles door kunnen meten. en vervangen als het nodig is.

wat het anders is zou ik niet weten. probeer anders eens een bios reset (batterijtje -wat ook in horloges zit- op je moederbord er een tijdje uit halen en er weer terug instoppen)

lukt dat niet dan zou ik het niet weten. :S:S

maar die condensators kunnen toch onmogelijk doorbranden door die ide's uit te schakelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.