Ga naar inhoud

bij opstarten sraadloos netwerk, blauw scherm

Snoopy1

Aanbevolen berichten

Hallo,

Zodra ik thuis met mijn laptop op het draadloos netwerk op wil gaan, krijg ik een blauw scherm. Als ik de laptop opstart en gelijk de functie draadloos netwerk uitschakel kan ik werken op de laptop. Zodra ik draadloos netwerk inschakel, krijg ik een blauw scherm.

Het vreemde is, ik ik met dezelfde laptop wel op school, bij familie, en bij de pc winkel op het draadloos netwerk kan inschakelen en internetten.

Wie kan mij hier verder mee helpen?

Alvast vriendelijk bedankt.

Natalie

Hieronder de gebeurtenissen uit het logboek.

Foutcode; 100000d1

parameter1; 1edd100d

parameter2; 00000002

parameter3; 00000000

parameter4; 1edd100d

gebeurtenis id; 1003

Bron; System error

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ok dan gaan we eerst even onderstaande doen om te weten welke controller er in je pc zit.

Download Free PC Audit naar je PC.

Klik op freepcaudit.exe

Op het scherm met "Scanning .... Please wait", wacht je tot het programma klaar is.

Klik nu op "file" en dan op "save as".

Geef het .txt-bestand een eigen naam en klik op "opslaan".

Open het .txt.-bestand en verwijder volgende regels :

Klik nu op toetsen CTRL + F

Typ nu dit: key:

Verwijder de key code

Druk nu op F3

Dit uitvoeren tot alle keys verwijderd zijn.

Niets anders verwijderen!

Dan via "bestand" op "opslaan" klikken.

Hang dit .txt-bestand als bijlage aan je volgende bericht.

Hoe hang je een bijlage aan je volgende bericht ?

Scroll naar beneden onder je bericht.

Klik op "Beheer bijlagen"

Klik op "Bladeren" en zoek naar het bestand op je PC.

Klik op "Uploaden".

Het .txt-bestand wordt nu toegevoegd aan je bericht.

Venster sluiten.

Klik onder je bericht op "Reactie versturen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed.

Schakel die PCI modem even uit in apparaatbeheer.

We gaan eerst eens zien of we je netwerkkaart in orde krijgen.

Download eerst de driver van de Intel site,selecteer daar de eerste download want dat is het exe bestand.

Verwijder het netwerkapparaat waar het uitroepteken voor staat en start de pc opnieuw op.

Als hij volledig is herstart installeer dan de zo net gedownloade driver.

Herstart de pc dan nog een keer om de installatie compleet te maken.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heb ik iets fout gedaan. Eerst heb ik de pci modem uitgeschakeld. Daarna de driver als exe bestand gedownload. Nu heb ik het netwerkapparaat ethernet-controller verwijderd en opnieuw opgestart. Echter bij het het installeren vraagt het systeem om een internetverbinding (die ik niet op de laptop heb). Ik heb geprobeert zelf het programma om te installeren te zoeken, maar niet gevonden. Nu zie ik echter bij BCM5701 Gigabit ethernet ook een uitroepteken staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de mogelijkheid om via een kabel te verbinden met je router/internet modem?

Die laatste is een ethernet controller die heb je dus nodig om met kabel op het net te kunnen.

Op de Acer site heb ik je laptop terug gevonden en alle drivers die je nodig moest hebben.

Ook de driver voor die Intel Wireless staat daar tussen.

Probeer die eens te downloaden en te instaleren.

Deze is wel in .zip formaat en moet je eerst uitpakken.

Voor die Gigabit Ethernet heb je de Broadcom Nextreme driver nodig maar die heeft geen installer en moet je dus manueel instaleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de laptop verbonden met het modem. Alleen zie ik bij netwerken geen lan verbinding staan, dus helaas ook geen internetverbinding.

Via mijn vaste pc heb ik de drivers van de site gedownload en via een stick op de laptop gezet. Alleen krijg ik ze niet geinstalleerd. Het zijn zip bestanden. En als ik ze uitpak krijg ik losse bestandjes. Als ik via wizard de bestanden probeer te installeren, vraag hij om een internetverbinding, omdat de bestanden niet op de pc staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat in apparaatbeheer naar je ethernet adapter(dat is dat uitroepteken dat er het laatst is bij gekomen).

Rechtermuisklik en dan eigenschappen.

Tabje stuurprogramma.

Daar kies je dan voor Bijwerken.

Hier selecteer je dat je zelf opgeeft waar de drivers staan en navigeert zo naar die map waar je de drivers hebt uitgepakt.

Klik op ok.

Dan zou normaal de driver voor die kaart geinstalleerd moeten worden.

Of is het net dat wat hij niet doet?

NIET die intel driver gebruiken daarvoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.