Ga naar inhoud

internet modem met stopcontact

crazyman

Aanbevolen berichten

hallo,

ik heb de volgende vragen/problemen en hoop dat jullie hier me verder kan helpen,

ik woon in twee-onder 1 kap huis, bij de buren zit een modem van solcon in de meterkast, vanuit daar haal ik mijn internet(is familie en geen draadloos afgetapt netwerk ofzo) ik heb daar een utp-kabel ingeplugd deze onder de vloer doorlopen naar mijn meterkast. deze kabel komt uit in een liksys--wireliss exches-g modem(hoop dat ik het zo goed schrijf) deze modem verspreid dus het internet signaal door mijn huis

de snelheid is

download-snelheid 5.20mbps

upload-snelheid 0.69mbps

deze snelheid is gemeten van een laptop.

nu vroeg ik me af kan ik met internet via het stopcontact werken?? zoja hoe moet ik dat aansluiten om internet uit mijn stopcontact in de woonkamer te krijgen?

ik hoop dat iemand me het kan vertellen

alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb gewoon een 2 onder 1 kap woning zoals iedereen maar haal het internet bij de buren vandaan via de utp-kabel de adapter van de modem zit bij mezelf in de meterkast,

kan ik dan die adapter vervangen voor zo,n andere stekker en dan in de woonkamer een stekker in het stopcontact drukken? of is het een veel ingewikkelder systeem?

ik denk ergens zal dat signaal toch vanuit de modem een stopcontact in moeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn buurman heeft een vaste modem waar hij zijn internet vanaf haalt, maar zijn winkel ook. ze hebben in de kruipruimte,s kabels naar de zaak getrokken en nu hebben wij er ook 1 naar ons huis getrokken via de kruipruimte, maar omdat ik niet in de woonkamer omhoog kon met mijn utp kabel heb ik dus een linksys moden gekocht voor draadloos internet zie link voor sfbeelding Linksys Wireless-G ADSL Gateway WAG54G : Lees reviews en vergelijk prijzen op Ciao

nu vroeg ik me af kan hier zo,n stekker aan die internet verspreid via het stroomnetwerk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt op die linksys 4 vrije poorten aan de achterkant.

Je kan dan van daaruit met utp kabel naar de toestel inpluggen die in de stopcontact bevindt en dan moet je ergens anders in uw huis nog zo een toestel in de stopcontact steken en eveneens een utp kabel naar uw laptop of computer.

Er bestaat eveneens ook een draadloos versie vanuit de stopcontact.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.