Ga naar inhoud

Back-up

jonati

Aanbevolen berichten

Beste,

ik heb reeds eerder een back-up genomen via "help en ondersteuning" vanuit windows naar mijn externe harde schijf.

Nu zou ik graag weer een back-up nemen, maar in de reeds genomen back-up staan bestanden die niet meer op mijn huidige harde schijf staan.

Hoe ga ik te werk?

-plaats ik eerst de back-up van de externe harde schijf terug op mijn c- schijf, en maak ik dan een volledige nieuwe back-up naar mijn externe harde schijf na het wissen van de oude back-up???

-doe ik dat het beste terug via windows, of bestaat er een beter programma om dit te doen?

- Mijn pc is ondertussen bijna 5 jaar en heb bang, dat hij het eens gaat laten afweten, bibber bibber bibber

Mvg, Jonati

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je maken met dit gratis programma

Easus todo

Een image is een exacte copy van uw harde schijf.zal dus meestal vrij groot zijn

je plaatst de image best op een tweede interne harde schijf of op een externe harde schijf.

Je zal dus ook een bootable opstartschijf moeten maken met het programma

denk dat je best toch eens wat gaat lezen over wat een image is

beknopte uitleg en download hier Easeus Todo Backup 1.1 - downloads - Clickx Magazine - pagina: 1

Het heeft mij al verschillende keren uit de miserie geholpen.

aangepast door Deejayke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet u wel op wijzien dat je hier wel een duidelijk onderscheidt moet maken tussen image backup en data-backup.

Bij een image-backup kan je de hele partitie herstellen in orginele staat.

Maar je kan met een image-backup niks mee doen als je een andere computer koopt.

Indien je ook data wilt veilig stellen om te gebruiken op een andere computer dan dient je dat op een andere manier te doen:

Pure data zip ik altijd met Winrar en zet die dan op usb-stick of je kan een andere externe media gebruiken.

Als je freeware wilt gebruiken dan kan je maximaal 2 gb data per keer zippen.

Ik heb geloof ik 40 euro of zoiets betaald en dan kan je onbeperkt zippen.

Zorgt steeds dat je herstelbestand en laat testen zodat je dan 100% zeker ben dat je een goede backup hebt.

Op de afbeelding ziet je ook normaal maar als je de beste neemt die langer duurt dan zal die nog kleiner zippen. Gebruik bij voorkeur rar bestand.

post-6829-1417703945,3091_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.