Ga naar inhoud

paswoord speedtouch

mamiere

Aanbevolen berichten

hallo , ik heb niet vaak jullie hulp nodig maar nu jammer genoeg wel. Ik heb een nieuwe pc met W7 , vroeger WXP , nu moet ik de draadloze netwerkverbinding terug instellen, dat is gedeeltelijk gelukt , internet ok, maar ook onze vaste telefoon werkt via dit systeem en dit is nu wat niet meer werkt.Ik heb al gebeld naar de helpdesk , ik had de gebruikersnaam en het wachtwoord nodig van de modem 'speedtouch'(THOMSON ST706WL) en natuurlijk wat zij mij gaven was het niet , ik werk met internet explorer(altijd al) nu zeggen zij dat ik firefox moet gebruiken ,dan werkt het wel???Ik heb al van alles geprobeerd, dit is onze tweede speedtouch en toen die persoon die 2e kwam installeren was ik er niet en mijn man is niet zo'n kenner dus het wachtwoord en gebruikersnaam is mij onbekend en zoals vele helpdesks is hulp ver te zoeken. Weet iemand hoe ik deze gegevens kan vinden? Er moet toch een manier bestaan om deze te vinden , ik ben echt radeloos.Wij zijn begonnen met versatel, dan werd het tele2 en nu is het base , maar qua hulp, nog altijd dezelfde miserie als je ze nodig hebt. Bedankt voor eventuele reakties , mvg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om naar speedtouc te gaan.

Open browser

Typ 192.168.1.254

Gebruiker = Administrator

wachtwoord = blanco

Indien niet zo is dan kan je aan de achterkant op resetknop drukken om opnieuw te beginnen.

Voor windows 7 moet je zo instellen:

Ga naar Configuratiescherm / netwerkcentrum

Klik op geavanceerde instelling voor delen wijzigen.

Netwerkdetectie

Netwerkdetectie inschakel

Bestand en printerdeling

Bestand en printerdeling inschakelen

Openbare mappen delen

Delen inschakelen enz…..

Verbinding voor delen van bestanden

Kies 128 bits maar tenzij je apparaten hebt die 40 of 56 bitsversleuteling gebruiken.

Met wachtwoord beveiligd delen

Met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen.

Verbinding met thuisgroep

Verbinding met thuisgroep door Windows laten beheren (aanbevolen)

Klik nu op wijziging opslaan

Klik nu op draadloze netwerk beheren.

Klik op router en start eventueel.

Klik nu op volledig overzicht weergeven (Rechts bovenaan in netwerkcentrum)

Daar moet je draadloos router selecteren.

Dit moet je ook doen als je wilt wisselen tussen draadloos en LAN

Nota: Als Windows 7 het moeilijk heeft met Draadloos en Lan dan doe je dit nog in netwerkcentrum

Klik op Adapterinstelling wijzigen

Naargelang je draadloos of LAN een van de twee uitschakelen.

Wilt je een map delen in Windows 7 dan zo doen:

Opgelet: dit geldt alleen als je wachtwoord hebt uitgeschakeld.

Met de rechtermuisknop op delen met thuisgroep (lezen en schrijven)

Opnieuw met de rechtermuisknop op eigenschappen

Klik op tab Beveiliging en dan op bewerken klikken.

Klik op toevoegen en geef in het vak iedereen en klik op OK

Nu ziet je in het vak de rechten bij toestaan.

Mag iedereen daar komen van uw netwerk dan geeft je volledige beheer en klik op toepassen en dan op OK en nog eens OK

Verder kan je de handleiding lezen van speedtouch

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo , hartelijk dank voor de uitvoerige informatie , ik ben al van deze morgen vroeg bezig met het zoeken naar een oplossing , dan heb ik het efkes opgegeven (op van de zenuwen!) Pas id late namiddag heb ik uw bericht gezien , bedankt voor de handleiding van de speedtouch , deze morgen heb ik firefox geinstalleerd en zo ben ik in het menu vd speedtouch gekomen , gebruiker: administrator en wachtwoord :blanco werken niet , dan maar geprobeerd met de gegevens die de helpdesk me gegeven heeft, en bingo , maar er klopt iets niet , volgens de handleiding vd speedtouch staat er bij TOOLS o.a. remote assistence en user management(wachtwoord veranderen!)Wat blijkt nu , deze 2 items staan er niet bij??? Dus ik kan zelfs het wachtwoord niet aanpassen , volgens mij kunnen ze bij base de instellingen vd speedtouch naar hun wensen aanpassen(ze hebben zulke systemen in hun macht!!) Ik heb nu de telefoonlijn weer op de oude pc aangesloten om weer een vaste telefoonlijn te hebben maar dit kan zo niet blijven. Morgen zal ik kijken om uw tips in te stellen op de nieuwe pc want voor vandaag heb ik het gehad , je zou er zot van worden, heb ook weer naar de helpdesk gebeld , maar weer zo iemand aan de telefoon die er zelf niks van weet, hopeloos!!!! Bedankt voor uw reactie , ik hou u op de hoogte. Mvg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achteraan de speedtouch zit een klein gaatje of een knopje om alles terug te zetten naar fabriektoestand en dan is ook de wachtwoord weg.

Als er een klein gaatje ziet dan met een dun nageltje blijven prikken tot de lampjes branden. Eventueel nog eens doen.

Speedtouch herstarten

Dan is de wachtwoord blank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.