Ga naar inhoud

NAS blijft wakker

TSAR

Aanbevolen berichten

Mijn nas gaat niet naar slaapstand en ik heb een sterk vermoeden dat dit ligt aan het feit dat er netwerkverbindingen vanuit mijn laptop naar de nas actief blijven (ook al gebruik ik ze niet meer).

Ik verklaar me even nader : mijn laptop staat reeds uren aan terwijl geen enkel programma open staat. Wanneer ik nu de opdracht "net use" ingeef, dan zie ik al mijn netwerkstations. Bij alle netwerkstations heb ik als status "Verbinding v" staan, met uitzondering van één (daar staat OK). Deze laatste is inderdaad het station die ik deze morgen via de verkenner geopend heb. Ondertussen is zoals gemeld de verkenner reeds uren geleden gesloten geweest, doch blijft de verbinding blijkbaar actief...

Ik vermoed dat ik ergens in windows xp kan instellen dat netwerkverbindingen gesloten worden van zodra een tijdlang geen bestand meer open staan... ?

Alvast bedankt voor de hulp !

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.