Ga naar inhoud

Schijfpartitie in XP

boutek

Aanbevolen berichten

Hallo daar,

ik heb onlangs mijn pc geherinstalleerd en wat blijkt nu: dat ik 2 vaste schijven heb: een C-schijf van 10 Gb en een J-schijf van 130 GB.

Nu zou ik graag hebben dat de situatie hersteld wordt zoals voorheen, namelijk 1 harde schijf ipv 2 virtueel harde schijven. Kan ik dat klaarspelen zonder de hele pc opnieuw te moeten herinstalleren?

Groeten,

boutek

Link naar reactie
Delen op andere sites

het veiligste van allen is om gewoon 2 partities te houden zodat als uw windows crast u altijd de data op uw 2e hardeschijf heeft en windows opnieuw kunt installeren zonder dat u uw data kwijtraakt.

u moet dan wel zeker weten dat u de 2e hardeschijf niet ook verwijdert als u uw windows opnieuw installeert.

backupen is daarom ook altijd van groot belang!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ yannick --> als windows crashed en hij crashed zo erg dat hij een paar "stukjes" van de harde schijf verwijderd kan het ook zijn dat je de 2e partitie ook niet meer kan gebruiken en dat je de harde schijf weg mag gooien omdat het dan met een formatatie ook niet meer lukt om hem te "repareren"

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan kan je hem altijd nog extern er aan hangen en alsnog formatteren.

spreek uit ervaring xD

kon er helemaal niet meer opkomen op moment dat hij ingebouwd zat. heb hem er uitgehaald extern er aan gehangen en kon zo de oude windows partitie verwijderen. en uiteraard weer een nieuwe installeren en had zo al mijn data van de 2e schijf nog

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 maanden later...
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.