Ga naar inhoud

wisprobleem

casey-g

Aanbevolen berichten

Hallo forum,

ik heb onlangs een PC overgenomen, voorzien van legale Windows-XP-SP2.

De vaste map Administrator is vervangen dooe de naam van de vorige eigenaar. Deze kan niet gewist worden volgens het programma. Mijn vraag is, hoe ik deze toch weer kan teugzetten naar Administrator of mij eigen naam?

groeten

Casey-g

Link naar reactie
Delen op andere sites

De account "administrator" is een systeem account die je in principe niet kan wissen of wijzigen. Je krijgt die zelfs normaal niet te zien bij een normale start van je pc.

Als je eigen account administratorrechten heeft, kan je proberen om via het configuratiescherm en accountbeheer de naam weer aan te passen.

Indien het niet lukt met je eigen account, start dan op in veilige modus. Kijk welke accounts dan te voorschijn komen. Als er nog een account "administrator" bij staat, kan je daarmee inloggen en proberen de account van de vorige eigenaar te wissen,

Staat die account er niet tussen, log dan in met de account van de vorige eigenaar en probeer dan deze naar "administrator" te hernoemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.