Ga naar inhoud

EOM versie van office 2007

Isabelle379

Aanbevolen berichten

Door de compatibiliteits problemen met office xp en outlook 2007 ben ik toch van plan om office 2007 aan te kopen. Alleen speelt de prijs me wat parten.

Nu heb ik op de site van Computerpirates.com een OEM versie van Microsoft Office 2007 Small Business NL OEM (1-pack) gezien en die verkopen ze voor 218€ ipv de 546€ die je normaal zou betalen.

Ik weet dat het een OEM versie is maar mijn vraag is nu waar juist het verschil zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Software is soms ook als OEM-versie te koop. Voorbeelden zijn Windows en Office Deze worden over het algemeen alleen verkocht bij een nieuwe computer of als los product. Het prijsverschil kan aanzienlijk zijn, maar de bijgeleverde documentatie is over het algemeen zeer beknopt. Ook komt het voor dat OEM-versies van software onder een (restrictievere) licentie worden verstrekt dan retail-versies. De klant moet dan voor zijn ondersteuning aankloppen bij de OEM en niet bij de eigenlijke fabrikant. De software kan door de OEM enigszins zijn aangepast, zodat bijvoorbeeld het logo van de OEM op het scherm verschijnt.

Ook kan er een verschil zijn in garantie. Als een product met bijvoorbeeld drie jaar garantie wordt verkocht, kan de garantietermijn bij een OEM-versie verkort zijn tot één jaar. Een goedkope koop, kan hierdoor alsnog duur uitvallen.

aangepast door hans233
Wilde de bron vermelden maar dit werkt niet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zal het niet merken dat je een OEM-versie hebt aangekocht in plaats van de gewone versie. Behalve in je portemonnee dan ;-).

De OEM-versies worden in principe enkel verkocht bij aankoop van een pc. Dergelijke versies zijn dan ook aan deze pc verbonden.

Als je bijvoorbeeld in de winkel een nieuwe pc koopt zal er vaak een sticker op hangen met de windowslicentie, omdat het gaat om een oem-versie van windows.

Voor office geldt juist hetzelfde. Echter, bepaalde winkels verkopen deze versies ook apart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.