Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goeiedag,

Zodra ik inlog op welk account van onze computer, loopt ie spontaan vast.

Krijg een vaag bureaublad, zie het wel, maar allemaal blokjes.

Als ik opstart met veilige modus doet hij het wel, en hitman pro, spydocter laat scannen, vindt hij geen virussen. Heb ook een systeemherstel gedaan, maar mocht ook niets helpen.

Ik gebruik Windows 7 professional.

Is dit toch een virus, of een hardware probleem?

Enige tips om dit probleem te verhelpen?

Groeten,

Gerbert

post-16259-1417703947,7801_thumb.jpg

Geplaatst:

Aan de afbeelding te zien lijkt het een probleem met je grafische kaart.

Dat het in Veilige modus wel lukt is normaal omdat je instellingen dan veel lager staan ingesteld.

Werd er onlangs iets aan de drivers veranderd?

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb geen idee of er iets veranderd is.

Heb de Nvidea 8800GT, dus die kan wel het 1 en ander hebben..

Als die instellingen toch veranderd waren, dan zou het met systeemherstel naar 2 dagen terug toch opgelost moeten zijn?

Wat is de handigste manier om eventueel die instellingen weer terug te zetten, (aangezien in niet kan inloggen) of om een nieuwe driver te installeren??

Zijn er nog andere mogelijk heden waardoor die crasht?

aangepast door gerbertt1990
duidelijkheid
Geplaatst:

Er kunnen nog andere problemen zoals bijvoorbeeld een conflict tussen twee programma's of een programma dat verbinding tracht te maken met het internet na het opstarten.

Maar aangezien je scherm er raar uitziet en het in veilige modus wel lukt om op te starten denk ik dat het de drivers van je kaart zijn.

Heb je windows 7 er al lang op staan?

Wat is de laatste versie van je drivers. Bij windows xp kon je dit zien via apparaatbeheer. (configuratiescherm--->systeem--->hardware).

Ik weet niet juist hoe dit er uit ziet bij windows 7.

Op de website van Nvidia zie ik geen windows 7 drivers staan.

Geplaatst:

Windows 7 staat er nu zo'n 3 a 4 weken op.

De versie van mijn videokaart is 7.14.11.8122 van 14-1-2009

Die is dus wel een tijdje oud al maar werkte altijd goed.

Heb geprobeerd om nieuwe versie te installeren via veilige modus, maar gaf fout melding over nvsvc.

Ga even proberen om de driver gewoon te verwijderen, opnieuw opstarten en kijken wat ie dan doet...

Geplaatst:

Heb net gewoon in apparaat beheer de videokaart uitgeschakeld, en warempel, nu kan die wel gewoon opstarten. Je had gelijk het ligt dus aan de videokaart/driver.

Ik ga opzoek naar de nieuwste drivers van mijn videokaart, en laat weten of het verholpen is.

Tot zover al super bedankt.

Geplaatst:

Goed om te horen.

De laatste "nieuwe" drivers staan in de link in men vorige post.

Als je ook problemen hebt na het installeren van deze drivers, keer dan opnieuw terug naar de vroegere situatie op de manier zoals je nu hebt gedaan.

Ik update de drivers van men grafische kaart niet zolang er geen probleem zijn.

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb de nieuwste driver geïnstalleerd die overweg zou moeten kunnen met mijn videokaart, maar helaas het werkt nog niet.

NVIDIA DRIVERS 196.21 WHQL

Ben een beetje bang dat die videokaart gewoon kadoek is:S

Ik zie nog wel een programmaatje staan onder mapje NVidia namelijk 3D Vision Discover.

Daarmee zou je volgens mij 3D moeten kunnen kijken op je PC. Is het mogelijk dat die het 1 en ander in de war gooit??

(Wil je dit topic trouwens verplaatsen naar de juiste plaats)

aangepast door gerbertt1990
Geplaatst:

Als je videokaart zou stuk zijn, zou je ook niet meer kunnen opstarten in Veilige modus. Je kan ook opnieuw normaal opstarten na het verwijderen van de drivers.

Ik zou gewoon terug opnieuw hetzelfde doen zoals je de vorige keer hebt gedaan en het daar voorlopig bij laten en zien hoe het verder verloopt.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.