Ga naar inhoud

Outlook2003 Inbox loopt vol met reeds eerder gekregen berichten

Merel 469

Aanbevolen berichten

In de inbox van Outlook 2003 kwamen vandaag (reeds 2x) plots een hele resem "oude" berichten binnen die voorheen reeds werden ontvangen, en welke ondertussen al lang gelezen werden en behandeld (beantwoord, deleted, verplaatst enz...)

Zij zijn komen in groep allemaal tegelijk toe in de inbox als ongelezen berichten.

Elk individueel bericht komt niet één keer toe maar herhaalde malen, tot zelfs 4-5-6 exemplaren van hetzelfde bericht.

Ik zat plots met meer dan 500 (zogezegd ongelezen) berichten in de inbox !!

Wat is hier gaande ?:stupid: Nooit eerder meegemaakt !

Email wordt ontvangen vanuit Telenet server op een Pandora adres.

Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je iets veranderd aan de instellingen van je account in outlook of aan de instellingen van je pandora mailbox?
Bedankt kweezie wabbit

Zelf heb ik absoluut niets veranderd.

Maar als een interessant weetje wil ik onze leden het volgende niet onthouden :

1. Historiek en beetje uitleg :

- Om een of andere reden kan Outlook weigeren te starten.

Nota : Dit gebeurt bijvoorbeeld als er twee "instances" van Outlook tegelijk per vergissing reeds waren opgestart.

Dan "verdwijnt" Outlook bij een volgende poging om te starten via de shortcutknop van je keyboard, in plaats van U te melden dat er een andere Outlook reeds actief is. Men kan dat oplossen door met Taakbeheer de overtollige Outlook te "killen" en zodoende Outlook weer op je scherm te doen verschijnen.

- Maar hoewel dit altijd goed afloopt, kan het gebeuren dat Outlook niet meer zo vlot wil werken en traag werkt of blijft hangen. Het programma stelt soms zelf voor aan de gebruiker om zichzelf "in veilige mode" op te starten. Als je daarin toestemt start het opnieuw in veilige mode en de volgende keren is er niets meer aan de hand.

- De veilige opstart lukt dus praktisch altijd. Maar deze keer lukte het NIET meer. Het programma laat het U zelfs weten en vraagt je in dit foutbericht of je wil Outlook herstellen (de juiste bewoording van dit foutbericht heb ik niet genoteerd.)

- Als je toestemming geeft op het voorstel gaat Outlook2003 zichzelf laten herstellen door een Office2003 setup op te starten. Dat nazicht met herstelling duurt tamelijk lang. Men moet voldoende geduld hebben, want op het scherm gebeurt er bitter weinig. Je krijgt uiteindelijk wel een bericht dat Office weer in orde is.

- Het is vermoedelijk tijdens deze zelf-setup-herstelling dat de persoonlijke instellingen voor je emailaccount worden veranderd. Met als (mogelijk) gevolg dat bij elke opstart van Outlook telkens opnieuw dezelfde berichten werden gedownload.

2. Hoe loste ik dit op ?

Uit ervaring weet ik dat er zelden iets fout gaat dat een ander nog niet heeft beleefd. Daarbij heeft men Google als trouwe helper en deze keer opnieuw.

De beste uitleg die ik kon vinden is in het Engels geschreven ;

gelukkig tezamen met de oplossing voor elk van de mogelijke oorzaken.

Op deze webpagina te lezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.